Befriande regn

Publicerat: 8 juli, 2012 i Uncategorized

Hur otroligt det än kan låta så har det inte regnat i helgen. Jo, några droppar i fredags natt, men det var som sagt några få droppar som jag märkte av när jag stod och väntade på att en rätt sunkig toalett skulle bli ledig. När jag kom ut därifrån hade det i stort sett slutat droppa och jag återvände till min filt och mina cider för att suga i mig ännu mer avgaser. 

Det har visserligen varit aningen kvalmigt och igår misstänkte vi att det skulle bli åska, men dropparna har tack och lov hållit sig undan medan vi varit i farten. Det har faktiskt varit perfekt väder. Strålande solsken gör att man inte orkar sitta allt för länge eller att man får solsting och regnar det blir det någon form av kall gyttjebrottning när man ska ta sig fram. Nej, kvalmigt är helt ok i detta läge. I alla fall när man sitter still i en refug, dricker gott, pratar, skrattar och kollar på bilarna. 

Idag är det däremot skönt med regn. Jag önskade faktiskt det när vi gick hem igår. Om inte annat så för att de som jobbar på högskolan och måste ta in saker från lastkajen skulle få lite lättnad då regnet sköljer bort den starka ammoniaklukten bakifrån containrarna. Den var inte nådig, det lovar jag er. Det är däremot lite synd om alla ungdomar som är ute och plockar skräp efter helgens bravader. Kan tänka mig att de inte är lika glada över regnet som jag, som slipper gå ut i det. 

Idag blir det som sagt en skön innesittardag. Eventuellt går jag ner till affären och köper lite choklad eller godis, men i övrigt ämnar jag hålla mig hemma. Mini-Belse är hos min bror och kommer inte hem förrän om en vecka, vilket gör att jag säkert får sällskap av katten. Den har varit hemma hos sin familj sedan i måndags, men kommer hit idag för att bo här ytterligare en vecka medan familjen är på semester. Utan Mini-Belse i huset kommer den sällskapssjuka kraken inte ha något annat val än att välja mig. Stackarn.  

kommentarer
  1. Purple skriver:

    Regn regn… själv är jag så trött på allt regn… fast innersittar dagar kan vara mysiga. 🙂

Lämna en kommentar