Ovant

Publicerat: 31 juli, 2017 i Uncategorized

Romulus-och-Remus

Idag är en ovanlig dag. Inte bara för att jag är ledig, tänka sig att jag har semester, utan även för att vi för en gångs skull är helt ensamma här hemma, jag och Vikingen. Nu har vi visserligen varit det några gånger ibland, några timmar här och några där, men det ovanliga med den här gången är att vi kommer att vara ensamma i en hel vecka. 

Mini-Belse och hans kusin var smått nervösa inför sitt äventyr i utlandet men såg ändå fram emot det. Lite mindre entusiastiskt från Mini´s sida, det erkännes, men ändå ivrigt och så där pirrigt som det kan bli inför det okända. Nu var ju Mini iväg till Polen en vecka i mars och kom tillbaka en mer livserfaren och på vissa vis större person än han var tidigare. Att utmana sig själv och de rädslor man har, att möta dem och sedan betvinga dem renderar i att man vågar ta ytterligare steg ur komfortzonen. 

Kusinen har varit utomlands lite oftare, men ‘enbart’ i sällskap med familjen. Därför är detta en utmaning och en nervös situation för honom också, vilket så klart märktes. Nu är de ansvariga för sig själva och möjligen håller de ett öga på varandra också, men i huvudsak är de där ute själva och har ingen att falla tillbaka på. Det blir en ny erfarenhet för kusinen medan Mini bara har varit med om det en enda gång. Jag tror att det kommer att bli bra men är ändå lite glad över att de har varandra just nu. Trots att de vanligtvis bara klarar av varandra i två dagar innan de blir tjuriga och muppiga mot varandra. Den här gången bedömer jag deras vistelseort och det faktum att de ska träffa och bo med ett gäng onlinevänner som en förmildrande omständighet och att de troligen kommer att lyckas umgås längre innan de tjurar ihop och blir rikspuckon mot varandra. Hoppas jag. 

Jag är lite avis på deras semester, faktiskt. Jag vill också till Rom med all dess historia, arkitektur och mat. Jag hoppas innerligt att mina unga män (jag paxar brorsans unge som min just nu, han är ju ändå familj) får en helt otroligt rolig vecka och kommer hem med positiva minnen för livet. Själv ska jag njuta av att vara ledig hela veckan medan Vikingen jobbar. Med andra ord; jag ska njuta av väldigt mycket egentid. Läsa böcker, cykla vart helst jag känner för, dricka te, vila. Kanske framför allt vila. Det är vad jag skulle behöva göra. Synd bara att det är så ofantligt trist. Men nog om det. Jag ska njuta och må bra. 

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Helt förvånad hur många som jag känner antingen är, varit eller skall till Rom just nu.

  2. Ametrin skriver:

    Hoppas grabbarna får en bra resa! Och njut av din vecka. Jag är sjukt avis som jobbar vartannat dygn denna vecka. Jaa jag vet att du jobbade massa när jag var mesig men just nu är jag sjukt avis i alla fall. Så njut lite extra!

    • Ametrin skriver:

      När jag var mesig 🤣😃😂😅 ledig ska det va … alltså jäkla autokorr

    • ~Sol~ skriver:

      Jag hoppas också att de har det. Med hela mitt hjärta. Tänk vilket äventyr, för dem båda. 😀 Jag tycker nog att du har fog att vara lite avis, faktiskt. Vädret har varit så där lagom, skugga och sol omlott. Lite varmt kanske, men det blåser rätt friskt så jag märker det inte så mycket när jag susar omkring på min stålhäst. 😀 Jag ska absolut njuta lite extra åt dig också. 🙂

Kommentera

