Sista inlägget 2016

Publicerat: 31 december, 2016 i Uncategorized

happy-new-year-2017

Nu har det väl varit rätt få inlägg under 2016, men ändå. Detta blir i alla fall det sista under året 2016. Det brukliga i sista inlägget för året är ju att sammanfatta det gångna året i någon form av kronologisk ordning men det har jag ingen lust med. Anledningen till det är att det vore en allt för deprimerande läsning. Sjuk i början av året, en massa byråkrati gällande Mini-Belses diagnos, Vikingens kamp för att söka jobb, sjuk i slutet av första halvan av året, jobba som fan hela sommaren, sjuk nästan hela andra halvan av året, fortsatt byråkrati gällande sonens diagnos. Bla bla bla. Tråkigt.

Istället tänker jag vara lite mer positiv och gå in i det nya året med höga förhoppningar om att bli helt frisk, om att allt lugnar ner sig på jobbet så att vi äntligen kan få till fungerande rutiner och göra det vi är riktigt bra på – dvs att ta hand om barnen på bästa sätt, att Vikingen får tag på ett fast jobb innan hans vikariat går ut, att vi har möjlighet att åka till Spanien några gånger i nästa år också, att de äntligen får ordning på Mini-Belse´s situation utan att det måste skäras igenom femtioelva kubik byråkratiskt pappersarbete med en slö smörkniv och att alla runt omkring mig får behålla hälsan. 

Naturligtvis har vi haft roligt under 2016 också. Riktigt roligt, till och med. Men de perioderna har varit väldigt korta och har kantas av (läs; omfamnats och drunknat i) allt det där mindre trevliga som jag nämnt en del av här ovan. Ändå är inte 2016 det värsta året jag varit med om, bortsett från gällande min egen hälsa för så här långa sjukperioder har jag aldrig haft under ett och samma år tidigare. Faktum är att jag aldrig varit sjuk så länge som jag varit i ett svep under hösten tidigare och sedan måste några veckor med bröstbensinflammation och några veckor med luftrörskatarr också räknas med. Yay. Men det är över nu. Punkt. Slut.

Jag får tyvärr räkna med att ha lite besvär med lederna i några månader till. Läkaren tror ungefär 1 år till men jag är så himla dålig på att lyssna på dem att jag tvivlar på att det blir så länge. Jag har ju ingen som helst lust att ha dessa problem så länge. Alltså är jag frisk innan sommaren. I alla fall hoppas jag det. Den nya medicinen kommer att göra underverk och även om problemen kvarstår i grunden så kommer medicinen att göra att jag känner mig frisk. Eller hur? Säg gärna ja, även om ni tvivlar. *haha* 

Jag vet inte vad 2017 kommer att föra med sig, men jag vet att jag vägrar ta med mig känslan jag fått av 2016 med mig i övergången. Nope. Nästa år, med start i morgon, kommer att bli fantastiskt! Därför önskar jag er alla ett Riktigt Gott Nytt År! 

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Ja du har verkligen haft ett jäkla skitår, så nu satsar vi på ett bättre. Så gott nytt år kära vän. 😘

  2. julan62 skriver:

    happy new year xxxxx

  3. f skriver:

    Håller med dig (som vanligt); låt oss skicka 2016 åt fanders! Och låt 2017 bli det allra bästa året någonsin!!!!

Kommentera

