Golfboll

Publicerat: 7 september, 2016 i Uncategorized

golf-ball

I någon vecka nu har min högra fotled haft en lite annan form än tidigare. Från att ha ganska smärta och smidiga anklar har jag numera en smärt och smidig ankel och en som har en fotknöl i samma storlek som en golfboll. Tyvärr kommer denna mindre smickrande form med en biverkning jag verkligen hade kunde vara utan. Smärta. På riktigt? Jag äter 4 stycken 1 g alvedon och 2 stycken 500 mg naproxen om dagen. Hur fan kan jag ha ont? 

Men det har jag. Och svullnaden verkar inte vilja ge med sig heller. Jag har haft en liknade, oförklarlig svullnad vid samma ställe tidigare men då gick den över efter bara tre-fyra dagar och gjorde inte lika ont. Frågan är vad det handlar om? Just den frågan ämnar jag ställa till vårdcentralen när jag ringer dem i morgon.

De av er som känner mig eller hängt med här ett tag vet att jag inte ringer läkaren bara så där. Faktum är att det sitter långt inne. Men ett sms-samtal jag med min fina svåger tidigare idag avgjorde det hela. Han är själv läkare och det första han sa var att jag måste kolla upp det eftersom jag redan har en inflammation i axeln. Han skrev det lite läskiga ordet reumatism, något som finns hos många av mina nära släktingar, men jag har beslutat mig för att ta fasta på att han skrev att man bör ta ett blodprov för att utesluta just den åkomman. Att utesluta det vore ju jättebra. *haha*

Något annat som oroar mig är att jag de senaste fem eller sex dagarna haft ont i min högra ljumsk och att min vänstra stortå har som ett kroniskt sendrag sedan lika långt tillbaka. Mycket obehagligt. Vad är det som händer, liksom? Jag tänker fråga läkaren om det när jag ändå bokar en tid, men känner mig mest oroad över den där golfbollen vid ankeln även om sendraget i tån gör mest ont av de två.Men tänk er hur ämlig jag ser ut när strupplar fram. Ont i vänster tå, ont i höger ankel, ont i ljumsken vid stora steg eller när jag reser mig upp/sätter mig ner och ont i axeln ta mig fan hela tiden. 

Känns inte så bra det här.

Skjut mig någon.

Edit någon timme efter jag skrivit inlägget; Svullnaden har gått ner lite. Håll tummarna för att det håller i sig. Så här ser det ut just nu. 

wp-image-1448669744jpg.jpg

 

Kommentera

