Varför inte?

Publicerat: 11 augusti, 2016 i Uncategorized

feet mask

Jag har inga speciella planer innan jobbet idag och känner faktiskt inte för att dammsuga riktigt ännu. Alltså väntar jag. För att jag ska kunna vänta framgångsrikt (ja, jag vet att jag är lite knäpp) behöver jag något att sysselsätta mig med under tiden. Alltså bestämde jag mig för att det var dags att ge mina stackars fötter lite omvårdnad.

Det var alldeles för länge sedan de fick någon vård över huvud taget, än mindre något som kan liknas med omvårdnad. Jag har hemska förhårdnader på utsidan av stortårna och hälarna… de stackars, stackars hälarna…. har knappast mått bra alls sedan i början av juni eller däromkring. Förhårdnader och självsprickor är inte riktigt vad de önskar och ändå är det precis vad de fått. Jag måste verkligen lägga ner lite tid och energi på att hålla mina fötter i bättre skick…

Nå, är man lite snål så köper man inte de där dyra förpackningarna med fotvårdsgrejer. I alla fall inte jag. Nix Pix. Istället så verkar det konstigt nog ofta vara en riktigt bra idé att istället köpa en betydligt billigare variant från en sådan där obskyr kinesisk eller annan utländsk site där de säljer allt möjligt för en spottstyver. En fotmask (heter det verkligen det?!?) därifrån kostade mig hela 16 kronor med porto istället för de 175-250 kr jag sett dem för i butiken. Taget!

Jag menar… hur illa kan det gå, liksom? *haha*

wp-image-1338066968jpg.jpg

Jag har faktiskt ingen aning ännu, men det visar sig om en stund. Exakt hur lång stund är däremot oklart då jag verkligen inte förstår de kinesiska instruktionerna och därför bara titta på bilderna och själva produkten och sedan insett att det är som små slimiga strumpor att sticka in fötterna i. Jag valde sedan att täcka dessa slimiga strumpor med plastpåsar för vem vill väl ha en massa droppande slime överallt? I skrivande stund har jag haft dem på fötterna i 43 minuter och frågan är om det räcker eller om det möjligen står en längre verkningstid där någonstans i den kinesiska texten? Jag avvaktar nog en stund till. Jag har ju faktiskt ingen lust att ge mig på någon dammsugning än. Jag sitter kvar här med mina plastpåsar över fötterna och njuter av livet en stund till. 

wp-image-2146680292jpg.jpg

Frågan är hur länge jag ska sitta här? Jag undrar även om behandlingen är klar när jag tagit av slimesockorna? Behöver jag göra något mer? Fila ner hela fötterna eller bara vissa delar av dem? Smörja in fötterna i något? Ha strumpor på mig i någon dag eller två? Absolut inte ha strumpor på? Många frågor och svaren finns eventuellt på kinesiska. Jag får väl helt enkelt gå på känsla, antar jag. Om det finns förhårdnader kvar när jag torkat rent fötterna från slime så har jag ju en fotfil som kan avhjälpa det. Och att smörja in dem efter behandling av något slag gör jag ju alltid. Klart jag gör vad jag kan (i början) för att fötterna ska hålla sig fräscha länge. Nåja, jag har ju allt att vinna eftersom resultatet inte kan bli sämre än vad det var innan jag påbörjade detta äventyr. 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Blev det bra?

    • ~Sol~ skriver:

      Tja, fötterna blev mjukare men nog fasen fanns det förhårnader kvar ändå. Men man ska väl inte förvänta sig mirakel… Jag slipade lite medan de var ”nymjuka” och har sedan smort fötterna varje kväll och det har givit ganska bra resultat. 🙂
      En kompis sa att man kan förvänta sig att fötterna flagnar och ser för jäkliga ut i någon vecka innan man ser slutresultatet men jag har inte sett till en enda flaga. I alla fall inte ännu och det tror jag nog att jag borde ha gjort om det skulle vara den sortens fotmask.

Kommentera

