Än det ena, än det andra

Publicerat: 19 juli, 2016 i Uncategorized

barbabok

Dagarna flyter mest på just nu. Jag jobbar, jobbar och jobbar och däremellan försöker jag andas lite. Det är ok. Känns ändå rätt bra. Jag var ledig två helger i rad på grund av att jag tidigare jobbat flera helger i rad och tack vare det kunde jag både umgås med vänner på Power Meet och cykla ut till några vänners stuga i Badelunda och grilla och bada både bastu och badtunna. Heeelt ok, om ni frågar mig.

Angående Mini så lunkar det på där också. Efter att ha måst ringa och förklara och överförklara läget för familjeläkaren var han välkommen dit för att ta lite prover som psykologen hade rekommenderat. Svaret – eller ickesvaret – kom igår. Det visar på låga värden i en sak och en lätt rubbning i  en annan och de såg att han snarast kom mer för att ta fler och mer utförliga tester. Alltså var det just det han gjorde i förmiddags.

Inget kommer att hända förrän efter att han varit till en annan läkare för att få ett intyg från denne om vilka svårigheter han har och vad han behöver stöd med, men det innebär inte att inget egentligen händer. Jag har pratat med en drös människor om vad som komma skall och vad vi har att förvänta oss och det är skönt att ha lite insikt i den här processen redan nu, även om inget kan kicka igång förrän han har det där intyget. 

Vikingen och jag har gjort vårt bästa för att hinna med varandra mitt i allt denna röra med att jag jobbar som jag gör, han jobbar som han gör och sedan allt annat man har att göra och jag måste nog erkänna att det gått rätt bra. Vi avsätter tid (ofta på en rätt spontan basis) för att umgås och göra saker ihop istället för att sitta hemma och slösurfa, spela dataspel och titta på tv. Det är ju faktiskt himla lätt att hoppa på cyklarna och styra kosan mot något naturskönt eller intressant ställe. Sverige, Västmanland och Västerås (för att inte nämna alla ställen som är för långt bort för att cykla till) är full att bra utflyktsmål. 

Jag kommer att jobba väldigt mycket de kommande veckorna och ser därför fram emot att vara ledig v.31. Visserligen har jag nog lite tid att ägna mig åt läsning också, men det blir inte alls i den utsträckning jag önskar. Inte får jag det under v.31 heller då jag ämnar åka hemifrån i några dagar för att verkligen vara säker på att inte falla in i någon sådan där tråkig vardagslunk då man småpysslar och donar hemma och sedan inte känner att jag varit ledig. Att städa och plocka hinner jag med annars också, jag behöver inte göra det när jag är ledig. Läsningen får jag väl ägna mig åt efter ledigheten istället. 

Tja… ungefär så ser mitt liv ut just nu. Än det ena, än det andra och ändå rätt likt varandra. 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Det rullar på liksom, det där som är livet.

Kommentera

