Nu är det dags igen

Publicerat: 8 juli, 2016 i Uncategorized

Av någon outgrundlig anledning har vädergudarna ett gott öga till Västerås den där helgen i juli då stan annekteras av veteranbilar och deras anhang. Eller ska man kanske säga bihang? Det är många verkliga bilentusiaster som besöker stan men frågan är om inte dräggen som mest är öl/vin/cider/spritentusiaster inte överträffar dem med det dubbla eller ännu mer? Det är hur som helst Power Big Meet i Västerås den här helgen och himlen är blå och ta mig fan om det inte är soligt också. Makalöst.

Power Big Meet. Njae. Power Meet duger bra, det. Det där big är det bara utsocknes som säger och som urvästeråsare låter man bara fånig om man lägger till det. För någon månad sedan eller så upptäckte jag att jag var ledig fredagen och hade sovjouren på lördagen den här helgen, vilket kändes helt ok för min del. Jag kan åka ner men är i regel inte någon sådan där superälskare av eventet. Mycket fina bilar och en folkfest utan dess like, förra året invaderades stan av 21 000 jänkare, veteran- och sportbilar samt runt 90 000 extra människor, men i ärlighetens namn brukar jag vara rätt nöjd efter att ha tittat på finbilscruisingen och sedan några timmar på den vanliga fredagscruisingen.

I år blir det dock annorlunda då en kompis från västkusten tar med sig sin sambo för att visa honom hur det skulle vara att leva i ett raggarsamhälle. Hon har varit här under PM tidigare men han har att se det med en nybörjares ögon. Det är nästan så att jag avundas honom. Nu är ju den här helgen extrem på alla vis, men i en annan dimension skulle det nog kunna vara så här jämt. Huga! De ska bo hos oss och med så fint främmande vill jag ju gärna vara med hela helgen och därför gjorde jag ett turbyte och jobbade förra helgen istället för denna. Alltså är jag ledig hela helgen och ska alldeles strax ner och möta upp dem vid tåget. Det ska bli så roligt att träffa henne igen och lära känna honom bättre. 

Ikväll blir det finbilscruising och drive through bröllop och i morgon skulle jag tro att vi äventyrar oss ner till Lögarängen och strosar omkring där tills vi är mätta på det och i sakta mak tar oss hemåt för att äta lite och hämta kylväskan för att sedan sätta oss längst cityringen och se på alla fina bilar med sina entusiaster och fyllehäckarna med sina galningar som inte borde släppas ut bland folk. Det blir nog en bra helg, detta. 😀

Kommentera

