Någon timme kvar…

Publicerat: 30 maj, 2016 i Uncategorized

SAM_3964

Om inte ens en timme påbörjas första etappen av vår semester. I alla fall om man inte räknar med den alltid lika intressanta packningsprocessen där man väljer, vrakar, tänker, tänker om och svär över hur lite 10 kg faktiskt är. Med det sagt skulle jag lätt kunna klara mig med enbart handbagage annars, men den här gången har jag ju så himla mycket nytt och roligt som jag skulle vilja ha på mig där nere. Då svär jag under packningsprocessen.

Men snart så. Jag har försökt släppa allt vad jobb och andra funderingar heter, men det är svårt. I alla fall tills jag är i ett läge där jag verkligen, verkligen inte kan göra någon skillnad i en situation här hemma. Men snart så. Bara 35 minuter kvar här hemma, sedan åker vi till flygplatsen.

Det är oerhört skönt att ha vänner där nere i Spanien. En av dem ska hämta oss på flygplatsen och hans söta fru skickade ett meddelande igår och frågade om hon skulle handla lite frukost till oss eftersom vi kommer ner så sent på kvällen att allt är stängt. Ja tack! Det innebär att vi kan ta det lugnt i morgon bitti, gå och handla på förmiddagen när det passar och sedan gå säga hej till våra vänner utan att behöva skynda oss redan från morgon för att hinna äta ute också. Perfekt! 

Då vet ni. Vid den här tiden i morgon har vi ätit frukost, varit och handlat och hälsat på våra fina vänner som har The Croeso Inn i Orihuela Costa. Eventuellt har vi hunnit hälsa på ett gäng vänner till, men det visar sig. Annars hinner vi göra det efter middagen eller på onsdagen. Runt halv fyra i morgon eftermiddag sitter vi troligen på uteplatsen och njuter av solen, sällskapet och att vara där, sedan går vi hem och tar en dusch för att därefter göra oss i ordning för att äta på den fantastiska indiska restaurangen The Mumbai Blue som ligger vägg i vägg med The Croeso. Att gå dit tar mindre än fem minuter. Det känns som en lagom första dag. 

Nästa dag tillbringar vi nog en del av på stranden. Vikingen måste ju också få lite rekreation och stranden är avkoppling för honom. Jag har solat i solarium i någon månad eller så nu för att ha lite grundfärg, så kanske fixar jag i alla fall två eller kanske tre timmar på stranden innan jag kräver att vi förflyttar oss därifrån. 

Ni får ha en bra eftermiddag och kommande veckor. Det tänker jag ha. Och jo… det finns wifi i huset, så jag kommer att uppdatera här under semester också. Något måste jag ju hitta på medan Vikingen ärar traditionen att ta siesta under dagens varmaste timmar. 😉

 

Kommentera

