Trodde jag, ja…

Publicerat: 13 maj, 2016 i Uncategorized

fart

Idag var jag och Vikingen nere på stan. Jag skulle lämna tillbaka ett par tofflor jag köpt dubbelt av (det ena paret försvann efter att jag glömt dem på puben den dagen jag köpt dem och kom inte fram igen förrän tre veckor senare och dagen efter att jag köpt ett par likadana) och sedan skulle vi strosa runt på den internationella matmarknaden som är på torget nu i helgen. 

Vi valde att göra en del ärenden också, speciellt som vi klarade av matmarknaden snabbare än vad vi tänkt oss. Vädret var inte på torghandlarnas sida, om vi säger så. Snålblåst och duggregn gör inte att folk känner för att handla mat och äta ute. Jag tycker ändå att det var väldigt trevligt att gå omkring där och se, lukta på och tråna efter maten. Jag funderade på att köpa några ostar hem men kom sedan på att det skulle gynna mig dåligt med tanke på att jag är på sluttampen av dieten. Men det var svårt att slå ifrån sig tanken. Ost som är så gott! Nåja. Det finns ostar i butiker också.

Hur som helst så gick vi omkring där på stan, glada i hågen och rätt snabba i stegen för att komma in i nästa galleria eller butik. För det blåste som sagt snålblåst. Jag var ändå lite glad över att ha några minuter ute då och då. Jag hade ju banandag igår och alla som följt min resa borde ha koll på att det inte ger den allra bästa magen framåt kvällen och dagen efter. Nå, idag var det dagen efter och min mage kändes som en spärrballong.

Tillfället är viktigt. Helst skulle det vara så få som möjligt omkring oss och vinden skulle blåsa ifrån oss. Jag väntade in i det längsta och plötsligt var tillfället bara där. Inte en kotte annat än Vikingen i närheten. Utan att göra en min släppte jag mig, en tyst smygare som borde ha lämnat oss direkt. Så jäkla skönt!

Jag hade glömt vinden. 

Två nanosekunder efter att jag lättat på trycket gör Vikingen en grimas och kommenterade att det luktade som om någon släppt en riktig brakskit. Jag kände färgen spridas i ansiktet och försökte ändå hålla min, men han gav sig inte utan gick på om hur illa det luktade och hur jävla dålig i magen den som öppnat dörren en bit bort måste vara. Sedan såg han på mig och insåg hur det låg till. 

”Du hade banandag igår…”

Jävla Vikingen.

Jävla vind. 

kommentarer
  1. f skriver:

    Tyckte väl att jag kände nåt som luktade…. 😉

  2. Yvonne skriver:

    Jaha, det är det som är orsaken till att jag helst har dörren stängd här idag! Och jag som skyllde på Skutskärsfabriken! 😀 Ha ha.

Kommentera

