Inte idag

Publicerat: 9 maj, 2016 i Uncategorized

Langos

Det är måndag och jag borde väl göra en veckorapport, men i ärlighetens namn vill jag inte det. Inte efter den helgen som varit. Jag har ätit som jag gjort utan dieten mer än halva helgen, ätit godis, druckit läsk, druckit några glas vin och i övrigt varit väldigt obekymrad över vad jag ätit eller druckit. Och det har varit väl värt det, även om det renderar i att jag ämnar äta som jag ska enligt dieten idag och sedan väga och mäta mig i morgon hellre än att utsätta mig för det idag. 

En lite rolig grej som visar att jag nog haft dieten i bakhuvudet ändå är när jag satt vid middagsbordet i lördags. Langos med tjejerna. Jag sitter där med ett friterat bröd, har vitlöskssmör, gräddfil, ost, lök och skinka på min langos. En av tjejerna ville gärna ha majs på sin, så det stod också på bordet. Men nej. Det är säkert jättegott och jag var på väg att prova, men min hjärna sa ifrån. Enligt dieten får jag inte äta majs och det gick inte att övertyga hjärnan om något annat. Så med hela handen full med frityrolja, kolhydrater, gräddfil, ost och skinka förde jag in det i munnen och gratulerade mig själv till att inte ha fallit för frestelsen att även ta majs. Jag är skadad…

Som ni förstår har det varit en oerhört bra helg. I fredags blev det lite måsten, men sedan har jag bara gjort det jag känt för hela helgen. Lördagskvällen började tidigt, redan kl 17, och tog inte slut förrän fåglarna kvittrade för fullt. Jag var nästan lite glad över att jag inte somnat tidigare, för som det var nu hade de nästan kvittrat färdigt när jag och Vikingen, som tidigare under kvällen varit utkommenderad till brorsan, gjorde vår sista gäst sällskap hem så att hon slapp cykla genom skogen på egen hand. Gissa om det var skönt att krypa ner när vi sedan kom hem!

Nu har jag gjort en laddning soppa och skurit upp lite frukt att ta med till jobbet och om bar en liten stund ska jag göra mig själv i ordning för vidare transport till sagda jobb. Den här och nästa vecka är de jag har på mig att fixa det jag förutsatt mig att klara och det ska då vara själva fan om jag misslyckas. Eller nej. Jag tänkte inte misslyckas! Jag SKA fixa detta, även om jag numera är helt på det klara med att det inte längre handlar om att gå ner i vikt utan att det helt enkelt blivit en fix idé och att jag mest bara är en usel förlorare. Så jo, jag ska ner till minst -38,5 kg (och helst -40, men det vore mest en bonus) om det så krävs att jag äter enbart soppa under dessa två veckor. I morgon vet jag hur mycket jag har kvar, men oavsett så fixar jag två veckor av envist helvete. Jag gör det. Hoppas jag. Men än mer hoppas jag att det inte behövs. *haha*

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Såg vansinnigt gott ut! Hade nog blivit helt förstört av majsen 😉 Ny dag i morgon.

Kommentera

