Ibland förstår jag helt enkelt inte…

Publicerat: 6 maj, 2016 i Uncategorized

Me and Nicke at Vallby

Bild från tidigare idag, då vi besökte Vally Friluftsmuseum. Och ja, det är efter samtalet jag återger här och som ni ser är vi fortfarande sams. 😉

Vikingen har gått på diet med mig den senaste 1 ½ veckan. Första veckan var precis som tidigare, han försöker hålla gnället till ett minimum men det går så där. Han stånkar och stönar över att behöva äta soppan eller dricka den mixad, muttrar över att det inte är sådant han gillar i det övriga upplägget på dieten och sedan meckar han om bonusgrejerna så att han får en egen variant av dieten. Det här är fjärde gången han gör detta med mig, men första gången han orkat sig på att göra det i två veckor. Tidigare gånger har han alltså gjort en vecka och sedan svurit sig fri. 

Den här dieten är utformad så att man tappar 3-7 kg per vecka i början. Jag tappar inte alls så mycket längre, men minns nostalgiskt att jag tappade 11 kg på tre veckor i min egen dietresas inledning. Åh, om den tiden bara kunde återkomma. Eller nä. Då hade jag ju fortfarande vägt 118,5 kg och haft hela resan kvar. Det avstår jag mer än gärna, tack!

Hur som helst så har Vikingen gjort den här resan tre gånger innan den här vändan. I min värld betyder det att hans kropp trots allt börjat känna igen signalerna och kanske därför inte reagerar lika bra som förra gången, gången innan det och absolut inte som första. Jag tänker att det är rätt rimligt att han inte tappar 5 kg den här gången också, utan att det till och med är sannolikt att han inte går ner mer än kanske 3-4 kg den här omgångens första vecka. Och så blev det. Gissa vem som är besviken?

Jag; Men va? Det är ju suveränt att tappa 3,5 kg på en vecka! Hur kan du inte var nöjd?!?

Vikingen; Det är fan inte alls bra. Jag hade ju tänkt tappa 4-5 kg och helst mer den här gången…. *muttrar*

Jag; Ja, jo… och jag hade tänkt tappa alla mina 35 på några månader men livet ser inte ut så.

Vikingen; 3,5 kg är inte alls vad jag hade räknat med!

Jag; Du har ju tappat alla koncept här, sötnöt. 3,5 kg på en vecka är fantastiskt bra!

Vikingen; Det är det inte alls! Jag kommer inte att komma i närheten av den vikt jag tänkt mig. Speciellt inte den här veckan. Jag har bara gått ner 200 gram sedan i måndags. *grrr*

Jag; Du tror inte att de där två bratwurstarna du la till din sallad till lunch och den där halva kycklingen du valde att utöka din sallad med till middag har något med det att göra?

Vikingen; Mäh!! Jag hade inte fixat dieten alls om jag inte gjort så. Jag måste ju!

Jag; Då kan man ju inte räkna med toppresultat heller. Förresten är det väl jäkligt bra med 3,5 kg. Då är väl allt du går ner nu mindre än du vägt vid tidigare vändor?

Vikingen; Nä, det räcker inte. Jag tänker förresten aldrig göra om det här. Då kan jag lika gärna göra min egen variant med att byta ut lunchen till sallad och så.

Jag; Räcker inte? Och hur du än vänder och vrider på det är 3,5 kg hur bra som helst! Jag går ju ner mellan 500 g och 1 kg varje vecka. 

Vikingen; Nej, det är det inte! Och du har gjort dieten så länge att din kropp är inställd på den och det kan inte jämföras med mig. Jag hade dessutom fler kilon att ta bort den här gången och då räcker inte 3,5 kg för att jag ska komma ner till det jag hade tänkt. *blänger*

Jag; *ASG*

Jag; Så du menar att dieten är skit för att du hade gått upp lite extra, hade fler kilon att tappa men ändå valde att mecka om dieten och sedan gnäller över att du tappade i nederkant av skalan och är sur över att du inte når ditt mål denna gång?

Vikingen; Ja… *tittar på mig som om jag inte är riktigt med i matchen*

kommentarer
  1. Solens Viking skriver:

    Jag gör som jag vill.

  2. Lill skriver:

    Haha.. ni är bra söta.
    Jättefint kort. ❤

  3. Yvonne skriver:

    Stiligt par, saknar er!

  4. f skriver:

    Vad snygga ni är! Och djiiiissuuuuuuusssss vilken snygg klänning!!!!

    • ~Sol~ skriver:

      Tack. 😀
      Jag är något överjävligt nöjd med den klänningen och är lite sur över att den blir för varm (foder under redan varmt tyg) för att ha i Spanien.

      • f skriver:

        Då får du väl se till att du använder den här i Svärje istället och spar de tunna klänningarna till Spanien 🙂

      • ~Sol~ skriver:

        Absolut! Jag har det angenäma problemet av att för första gången i mitt liv ha så mycket nya kläder att jag kan välja och vraka när jag väljer ut det som ska med ner dit. 😀

Kommentera

