Torrläggning

Publicerat: 21 april, 2016 i Uncategorized

no wine

Jag har skrivit tidigare om att jag inte riktigt står på god fot med alkoholen just nu. Detta beroende på att jag gått ner så mycket i vikt att de mängder jag med lätthet kunde inmundiga tidigare inte alls är i relation till vad jag klarar av idag. I mitt tidigare inlägg beskrev jag hur jag inte känner av signalerna förrän det är för sent och att jag verkligen inte gillar att ha det så.

Jag har tagit det lugnt sedan dess och ändå blev det en sådan där illvillig karatefylla här i förra veckan. Jag har funderat på det sedan dess och kommit fram till att jag verkligen inte tycker att det är ok. Därför tog jag beslutet om att inte dricka något alls på ett tag för att sedan i lugn och ro ta ett glas eller två när jag känner för det. Liksom lära om. Jag vet att jag skrev det i det tidigare inlägget också, men då hade jag inga funderingar på att lägga ner alkohol helt. Nu har beslutet tagits och det var i ärlighetens namn inget svårt beslut alls. Så jäkla mycket dricker jag ändå inte att det känns som en förlust av något slag. Jag nämnde mitt beslut för Vikingen igår och han tittade på mig och svarade;

”Hade någon annan sagt att de skulle sluta med alkohol efter att de haft en karatefylla hade jag skrattat lite åt dem och sagt ”jo, men visst” utan att tro dem en sekund. Nu när du säger det så vet jag att det kommer att bli så. Ingen är så jäkla bestämd som du när du tagit ett beslut… Men hur ska du göra i Spanien då?”

Så får det bli. Alkohol har aldrig tillhört det jag behöver för att ha roligt ändå och från och  med nu och en obestämd tid framöver kommer jag att låta bli det helt. Spanien blir som det blir men med stor sannolikhet kommer det att vara ganska torrlagt där också. 

 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Bra beslut!

Kommentera

