Veckorapport 9:3

Publicerat: 11 april, 2016 i Uncategorized

scales

Nu var det dags igen, alltså…
Det var inte med glädje jag ställde mig på vågen den här veckan. Jag har visserligen skött mig hyggligt, men min nemesis den här vändan heter Ost. Spelar ingen roll vilken sort, bara det är ost. Hårdost, mjukost, ädelost, getost, ost på tub, ost i lag och… ja… allt ni kan tänka er. Ost. Herregud, så gott det är! 

Under första och andra etappen av dieten var jag ständigt sugen på mackor, så jag antar att det ändå är ett steg i rätt riktning att ”bara” vara sugen på ost men det är helt galet så sugen jag är. Hela tiden. Jag till och med drömmer om ost. Som ni kan förstå blir det således en hel del ost som hamnar där det inte ska vara, dvs i min mage. Med det i åtanke, samt att jag här om dagen inte hade med mig något att äta när jag var hemifrån och därför frångick dieten (jag svar svinhungrig!) hade jag inte speciellt stora förväntningar på något resultat. Ändå gick det hyfsat. Bättre än jag trott, faktiskt.

Vikt; -0,7 kg = -34,1 kg totalt

Byst; -0,5 cm = – 30 cm totalt

Under byst; -0,5 cm =  -25,5 cm totalt

Midja; +- 0 = – 45,5 cm totalt

-34,1 kg. Det är i genomsnitt vad en 10-åring väger. Syrrans 13-åring var här i helgen och berättade att hon väger 43 kg. Det känns overkligt att jag redan gått ner nästan lika mycket som – och därutöver planerar att gå ner ungefär lika mycket som –  en 13-åring väger.  Nu har jag 4,4 kg kvar tills kvar tills jag känner att det är ok att lägga av om jag verkligen inte orkar mer och 5,9 kg tills jag gått ner 40 kg och nått mitt slutmål. Jag misstänker dock att det inte finns en chans i helvete att jag lägger av vid -38,5, men vem vet. Jag är redan less deluxe och kanske når jag det accepterade delmålet och känner att jag hellre skjuter mig själv än kör några veckor till. Då lägger jag ner. Kanske. 

Kommentera

