Veckorapport 6:3

Publicerat: 22 mars, 2016 i Uncategorized

scales

Jag skulle ljuga om jag sa att det gått bra. Faktum är att jag fuskat med något nästa varje dag. Inte alltid med mening utan mest av nödvändighet då jag fått äta av det som funnits. Jag tänkte ju knappast ta med mig soppa och matlådor på planeringsdagen på jobbet eller bandyfinalen, så jag accepterade helt enkelt att den här veckan inte heller skulle bli särskilt bra. I alla fall inte resultatmässigt. Men jag har ändå gått ner, trots flera avsteg från dieten. Det känns lite som ett ljus i mörkret. Jag må kanske inte ha nått ner till en speciellt lägre siffra än jag var tidigare (jag stannade på -31,2 kg) men jag har ändå gått ner 4,6 kg under den här vändan. För att inte nämna det jag gick upp för några veckor sen. Det må vara kilon jag ”gått ner en gång tidigare” men det är ändå en bedrift. 

Något som varit bra med veckan är att jag mer och mer känner att jag kommit igång. Jag har gått ner det jag gick upp när jag totalt la ner när jag knappt kunde andas utan att det gjorde ont och verkligen inte ämnade ägna mig åt något fix och trix med vare sig soppa eller matschema. Mat, godis och andra godsaker var precis vad jag behövde just då och det utan måtta. Men det är som sagt historia (även om jag retar mig lite på att återigen ha fått gå ner de kilona. Det blir ju som sagt några fler extrakilon än vad som syns i rapporterna) och den här veckan har jag känt att jag dels orkar och dels fokuserar bättre. Nu går det åt rätt håll. Håll tummarna för mig är ni snälla.

Vikt; – 0,5 kg = – 31.7 kg totalt

Byst; – 1,5 cm = – 29 cm totalt

Under byst; +- 0 = – 24 cm totalt

Midja; – 1 cm = – 43.5 cm totalt

Lår; – 1 cm = – 12 cm totalt (började mäta i veckan 8)

Handled; – 0,1 cm = – 3,9 cm totalt

 

Kommentera

