Veckorapport 5:3

Publicerat: 14 mars, 2016 i Uncategorized

huvudet i en påse

 

Som tidigare vecka ämnar jag inte ge mig på att mäta någonting den här gången. Det räcker med att jag väger mig. Det finns fler anledningar till det men den främsta är att jag i princip stått still sedan i förra veckan. Det beror inte på att jag inte försökt, för jag följde dieten till stor del. Men det är just det som är poängen. Till stor del. Kanske beror det på att jag fortfarande har ganska ont, men mest beror det nog tyvärr på att jag inte har skallen med mig i detta den här gången. Jag känner att det inte alls är lika viktigt som det varit tidigare. Därför väger jag mig bara, trots att jag trots allt flyttat in ett hål i bältet.

Jag har fortfarande mitt delmål (som jag skulle acceptera som slutmål, om det kom till det) och mitt slutmål. Det har inte förändrats. Men jag känner att jag faktiskt inte har bråttom med att nå det. Eller ja, det vore ju jäkligt skönt att nå det snart så att jag kan sluta med soppan igen, men egentligen är det inte så himla jobbigt med soppan i sig. Det är allt det runt omkring som är drygt. Fortfarande, ska jag kanske tillägga? Att fixa det som ska ätas just idag och kanske i övermorgon för att jag jobbar så knepigt att jag inte har tid att göra det idag är trist som fan. Så jo, på det viset har jag nog lite bråttom. Men i övrigt känns det som att jag kommer att nå mitt mål innan sommaren vilket som.

Kanske får jag med mig skallen om någon vecka eller två. Eller tre. Först ska jag ta mig förbi den här veckan med både Vikingens födelsedag (den firas alltid stort nere på Bishop´s då den sammanfaller med St Patrick´s day) och sedan bandyfinalen och sedan påsken i veckan därefter. Men det blir nog bra.

Så här ser det i alla fall ut.

Vikt; -0,2 kg = – 31.1 kg totalt

Kommentera

