Lite osäker

Publicerat: 1 mars, 2016 i Uncategorized

timewarp

Jag ska snart ta mig iväg till jobbet. Det känns lite osäkert, trots att jag nog innerst inne känner mig redo att börja jobba igen. Jag har fortfarande ont och jag grinar rejält illa när jag rör mig för fort eller ogenomtänkt men det hindrar inte att jag är någonstans där mitt i mellan att vara för frisk för att vara hemma men kanske, kanske ändå lite för dålig för att gå tillbaka till jobbet. 

Min förhoppning är ju att jag ska klara av att jobba den här veckan. Det är därför jag ändå tänker gå dit och ta mig igenom arbetspasset innan jag gör en slutgiltig bedömning av mitt tillstånd. Det som gör att det hela känns osäkert är att jag har jäkligt ont på nätterna och att jag sedan avslutar min sjukskrivningsvecka med att gå på en sovjour, dvs att jag jobbar från mitten av eftermiddagen till sena kvällen, sover kvar på jobbet och har jour under natten och sedan kliver upp tidigt och jobbar morgonen därefter. Det blir många timmar, det.

Jag har bunkrat upp med värktabletter och kommer att  klara det, nu när jag hinner förbereda mig mentalt på det, men det känns ändå lite vanskligt att börja med en sådan tur. Nu ser schemat ut på det viset och det är bara att bita  det sura äpplet och köra på, men känner jag att det blir för jobbigt så kommer jag knappast att leka hjälte. Nej, den här gången finns det inga hjältetakter i mig. Det är jäkligt smärtsamt med kostokondrit och jag tänker verkligen inte utsätta mig för den smärtan i onödan. Nej du, då är jag hellre sjukskriven veckan ut istället. 

Hur som helst, håll tummarna för mig idag. Jag tror inte att jag kommer att behöva det, men känner ändå att det vore skönt att ha lite mental styrka i ryggen. *haha*

kommentarer
  1. f skriver:

    Jag hade stannat hemma.

    … men det är jag, det…

  2. Yvonne skriver:

    Gick det bra?

    • ~Sol~ skriver:

      Nja. Det var en pärs och så klart vaknade ett barn mitt i natten och somnade sedan inte om mer än i någon timme. Men det gick. ☺ Ledig tills på fredag nu, så det borde funka framöver.

Kommentera

