Veckorapport 2:3

Publicerat: 17 februari, 2016 i Uncategorized

scales

Med anledning av att jag jobbat natt i söndags och direkt på det en eftermiddag med sovjour på måndagen så är min veckorapport lite sen. Det är nämligen lite svårt att väga mig i enlighet med den rutin jag annars har när jag antingen ätit under nattpasset eller hunnit äta frukost innan jag kommer hem från jobbet. Knepigt nog spelar själva nattpasset också roll. Det är som att kroppen går in i en alldeles speciell och egen nivå under ett nattpass och vågen visar jäkligt konstigt efter ett sådant pass, även då jag avhållit mig från att äta. Antingen har jag gått ner 3 kg av att inte äta något under natten eller så har jag gått upp 4 kg eller mer. En timme senare visar vågen något helt annat igen. Knepigt. Men därför vägde och mätte jag mig idag istället, den första ”normala” morgonen hemma denna vecka.

Vikt; – 1,4 kg = -30,5 kg totalt

Byst; – 1 cm = – 27 cm totalt

Under byst; +- 0 = – 23,5 cm totalt 

Midja; – 2 cm = – 42.5 cm totalt

Lår; +- 0 = – 10,5 cm

Handled; -0,1 cm = – 3,8 cm

Jag tycker nog att 3,1 kg är rätt ok på drygt två veckor? Speciellt som jag knappast följde dieten noggrant vare sig under helgen eller denna veckas första två dagar. Visst hade det varit skönt att tappa en jäkla massa vikt direkt, men om jag ska vara ärlig så är jag nog ändå lite nöjd över 1,5 i veckan. Om inte annat så hinner skinnet med bättre. Jag märker redan skillnad mellan den här gången och de tidigare gällande just det. Skinnet känns lite slappare och hade det gått snabbare hade jag snart nog haft en mage vars form påminner om ett russin. Det må bli en lång vår, men vad gör väl det när det äntligen är klart? 10-12 veckor fixar jag nog…?

Det där sista ordet – nog – beror enbart på att jag finner det svårare att hitta motivationen än vad jag gjort tidigare. Jag misstänker dock att det går över när jag ser lite mer resultat. :)

Kommentera

