Inte någon

Publicerat: 23 januari, 2016 i Uncategorized

20160122_225224

Det var bandy igår. Fredagsmatch. De är alltid lite speciella och många gånger är det lite fest innan och efter själva matchen. Så ock igår. Åh, inte för mig, men väl för Vikingen. Han hade en bra kväll, med öl, trevligt sällskap och vinst för VSK. Det gav i förlängningen en väldigt nöjd och glad Viking som ramlade in genom dörren här hemma. Han verkade dessutom väldigt nöjd över en ihoptryckt plastpåse som han bar med sig. Den slängde han till mig och bad mig ivrigt att titta inuti. 

Jag; Har du skaffat en tröja till mig?

Vikingen; Det är Bergwalls. Nummer 13.  *skitnöjd*

Jag; Där ser man. Till mig, eller?

*tystnad*

*plötsligt har mina ord letat sig förbi dimman i skallen på honom*

*chockad tystnad*

Vikingen; Den är min. Jag skulle aldrig ge bort den. 

*tystnad*

Vikingen; *lågt* Inte ens till dig….

kommentarer
  1. f skriver:

    Slå upp ordet ”fanatiker” i SAOL och du får upp en bild på Vikingen…. 😉

Kommentera

