Konstigt opepp

Publicerat: 9 december, 2015 i Uncategorized

trött

På senare tid har jag haft lite otur med först en migrän, sedan en tandvärk from hell och därefter en rejäl förkylning som dragit ner orken rejält. Jag har dessutom sovit rätt illa ett tag nu. Nu påstår jag inte att jag gått omkring och varit dålig hela tiden, men det är ändå så att dessa saker varit dränerande och jag har inte orkat med sådant jag i vanliga fall tycker är roligt. 

Jag har visserligen jobbat, bakat, trillat köttbullar, städat och allt annat som hör livet till men jag har inte gjort mycket annat. Med tanke på att jag har en ny kamera och en ny telefon som sedan lite över tre veckor ligger och väntar på att jag ska ta dem i bruk är det ändå rätt konstigt att jag inte tagit mig för. Och innerst inne är jag oerhört glad över både telefonen och kameran. Mest kameran. Ändå kommer jag mig inte för att ta tag i det. 

Naturligtvis har jag provat kameran, den är ju ju bara att ladda batteriet och stoppa i minneskortet så är det bara att köra hårt. Men jag har bara tagit kort här hemma. Trots att jag älskar att gå ut och fota i alla väder. Grått, blått, sepia eller vad det nu är för nyans ute. Men nej. Jag har inte ens tagit med den när jag ändå ska ut en sväng. Som jag ju regelbundet gjort med den större kameran. Jag ids inte.

Telefonen då? Den har jag i ärlighetens namn inte ens packat upp ordentligt. Jag har fixat ett nytt SIM-kort, ett skärmskydd, ett plånboksfodral samt en hållare för mobilen som bärs på armen då man t ex gymmar. Jag har däremot inte stoppat i SIM-kortet, petat dit skärmskyddet, klämt fast telefonen i plånboksfodralet eller fört över mina kort och sådant jag vill ha i plånboken eller provat om telefonen ens passar i armfodralet. Varför? Jag har ingen som helst aning. Känner bara inte för att ta tag i det. 

Det är jättekonstigt. Jag är så oerhört trött och besviken på min nuvarande telefon, min Samsung Galaxy s4 zoom som återigen fått in så mycket damm under skyddsglaset till objektivet att jag knappt kan använda kameran. Ibland tar jag en bild och hör kameran klicka, ändå finns det ingen sparad bild. Ibland ringer inte telefonen trots att den är på. Andra gånger får jag inte de sms som skickats till mig förrän dagen eller dagarna efter. Den har dessutom börjat lagga. Det tar ibland en hel evighet och mer därtill att öppna upp en sida eller komma in i galleriet. Vissa appar strular eftersom mobilen märker av sina år. Så jo, jag borde vara oerhört peppad över att äntligen få byta ut luren. Och vad gör jag nu när jag har möjlighet att göra just det? Absolut ingenting. 

Jag är ledig på fredag. Troligen tar jag tag i det då. Det är ohållbart att ha kvar den gamla telefonen. Jag gillar att kunna välja när jag är tillgänglig hellre än att låta telefonen avgöra när jag är tillgänglig då jag valt att vara tillgänglig. Det är alltså dags. Eller rättare sagt, det har varit dags ett bra tag nu. Men på fredag blir det ändå så att jag (troligen) tar tag i det och ser till att det händer. Kanske blir jag mer pepp när jag fixat det tradiga i att se till att spara all data i Samsung keys och sedan fört över det till nya telefonen? Kanske. Jag tycker att sådant är så himla tråkigt och rimligen borde tillvaron bli mindre tradig med den sysslan avklarad. Då kan jag börja leka med den nya telefonen och se vad den har att erbjuda. 

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Låter inte bra! Ny teknik ligger och väntar sådär. Ojojoj. Fixa det i morgon nu så kan du underhålla mig med fina bilder på insta! Vi åker ner till den där utställningen.

  2. Ullrika skriver:

    Haha hur kan du låta bli att starta igång genast!!?

    Har du kanske varit å köpt den nya hos mina kollegor? Hade du hojtat kunde jag kanske hjälpt på nåt vis! Tveka inte att be om hjälp om det är nåt jag kan bistå med när det gäller teknik hörru! Det hoppas jag du vet? ❤

    • ~Sol~ skriver:

      Jag hade helt enkelt inte lust. Känner fortfarande likadant. Har visserligen startat upp både telefon och kamera ordentligt nu, men har inte känt för att leka med dem ännu. Jag har köpt dem genom jobbet, så jag tror inte att dina kollegor varit delaktiga. 🙂

      Tack, jag uppskattar det! 😀 ❤

Kommentera

