Oooops

Publicerat: 1 december, 2015 i Uncategorized

Head in Hands

 

Idag stod Vikingen för matlagningen. Ingen var gladare än jag för det speciellt som jag känt mig rätt däckad av en irriterande förkylning. Min dag har alltså tillbringats på sofflocket, medan han varit iväg och handlat och sedan lämnat mat (som jag tack och lov lagade igår, innan jag däckade) till sin morfar. Jag fick en skön stund för mig själv medan han halkade runt med cykel. 

Tro för all del inte att det gjorde mig mer benägen att ställa mig vid spisen. Icke sa nicke. Fanns inte på kartan. Jag antar att det gör att jag egentligen får skylla mig själv för det som sedan hände…?

Han talar om vad han ska laga och utför sedan sitt värv. Jag sitter kvar i soffan men sänger ingenting då jag utgår från att han har en fullständig plan. Vad annat skulle jag tro? Detta utspelade sig sedan när maten stod på bordet och jag väl masade mig in i köket;

På det dukade bordet stod ugnsbakad falukorv och mos. Jag tittade mig snabbt omkring och vände sig sedan mot kylen och tog fram en matlåda. 

Vikingen; Vad gör du?

Jag; Tar fram soppan jag lagade igår.

Vikingen; Va? Varför det?!?

Jag; Därför att jag inte  äter korv, sötnöt.

Vikingen *ser helt ställd ut*; Visst fan, det gör du ju inte!

 

 

 

Kommentera

