Praktiskt

Publicerat: 22 november, 2015 i Uncategorized

toppbox

För någon vecka sedan gjorde jag slag i saken och beställde något jag funderat på länge. Visserligen hade jag inte full koll på vilken modell jag ville ha men när jag sedan insåg att de modeller som passar på moppar även gick att montera på vanliga pakethållare fanns det ingen tvekan. Klart jag skulle ha en låsbar packlåda! Eller ja, det kallas väl toppbox om man ska vara petig. 

Idag spelade jag hjälplös tjej (eller så bad jag helt enkelt Vikingen att sätta fast den åt mig… ) och numera har jag en sådan där plastlåda monterad på cykeln. Perfekt för mig som inte vill bära på cykelhjälmen och därför lämnar den hemma om jag ska cykla ner på stan och gå runt där en stund eller sätta mig på puben ett tag. Den är alldeles för dyr för att låsas fast  låset som jag sett att en del gör och har dessutom ett tygskal, vilket gör att den skulle bli dyngsur om det börjar regna. Att kunna slänga ner den i lådan där ingen skulle se den och där den inte blir blöt om det regnar känns perfekt.

Jag gillar när det råkar finnas bra och praktiska lösningar på problem jag anser mig ha. Nu köpte jag naturligtvis inte lådan enbart för att kunna ha hjälmen i den, men det är ändå skönt att det fanns en sådan enkel lösning på mitt förvaringsproblem. Jag har även tyckt att det känts som ett onödigt slöseri med att ha en pakethållare jag inte använder, så den där lådan kommer väl till pass. Skönt när jag handlar mycket. En hel del får plats i cykelkorgen fram, men nu slipper jag kanske ha en påse hängandes från styret också. Det vore skönt. Att ha något som kränger och ibland slår i knäna är aldrig trevligt. Så jo, jag gillar praktiska lösningar och är glad över att jag äntligen tog mig i kragen. 

Kommentera

