Det var väl på tiden!

Publicerat: 17 november, 2015 i Uncategorized

gray hair_thumb[2]

Min syster har hävdat att detta varit ett faktum länge, men jag kan inte riktigt hålla med henne eftersom det varit väldigt svårt att avgöra tidigare. Numera har jag dock låtit saker bero och därför är det lättare att se om det verkligen är så eller om det varit en synvilla skapad på artificiell väg. Men nu är det så. Tveklöst. Och ingen kan vara gladare än jag! 

Gråa hårstrån. Äntligen

Jag har tittat väldigt noggrant när jag speglat mig. Sett skiftningar och lutat mig närmre. Och jo. Eftersom det är så väldigt länge sedan jag la in konstgjord färg i håret och det ju inte var någon direkt sol vare sig i somras eller under semesterveckan i oktober kan de där skiftningarna endast bero på att hårstråna växer ut i den färgen. Eller ickefärgen? Spelar ingen roll, grått är det. 

Hur som helst så blev jag väldigt nöjd då jag gång efter annan upptäckte glittriga… eller nja…. skimrande är kanske mer korrekt?…. färgskiftningar i mitt naturliga råttfärgade strip. Äntligen! Nu håller jag tummarna för att skiftningen kommer relativt snabbt och att jag sedan slipper fundera på att färga hela håret för att få den där ljusare nyansen jag trivs bättre i än ett murrigt, halvljust musbrunt elände. Möjligen lägger jag in lite slingor för att få in ytterligare lite liv i håret, men i det stora hela känns det heeeelt ok att få in en grå nyans i håret. Det ska bli intressant att se vilken nyans jag får. 😀

kommentarer
  1. f skriver:

    Äntligen? Äntligen?! Näe, dra på trissor, här är det banne mig inget Äntligen över mina råttfärgade gråa hår. Bort, bort, bort dem!

  2. Ullrika skriver:

    Jag blev ju mörkhårigare när jag fick barn och för nåt år sen såg jag i spegeln till min förtjusning att barret börjat blondera sig igen, av sig själv. Men vid närmare tittning förstod jag att det inte var ljusa hårstrån jag såg. De var grå 😀

    • ~Sol~ skriver:

      Haha. Ja, tänk så det kan vara. 😉
      Jag försöker vänta ut eländet så att jag kan klippa bort det slingade och solblekta innan jag klipper det och snyggar till det inför våren. 🙂

Kommentera

