Flyt

Publicerat: 5 november, 2015 i Uncategorized

ryggsim

Fyra dagar in i denna vecka har jag hunnit jobba tre pass på det nya stället och inser mer än någonsin att det kommer att bli en rejäl omställning för mig och att jag kommer att få lära om ordentligt. Inget negativt med det, men det blir till att pejla läget, anpassa mig och hålla tand för tunga tills jag ser hur och varför de gör saker. Jag har förstått att det kan vara en nackdel att komma från ett liknande ställe men där man gör saker annorlunda och sedan försöka landa i det nya som man till en början inte riktigt får skallen runt. Man har så många färdiga idéer och tankar men måste ändå göra sitt bästa för att ta reda på om det nya stället skulle gagnas av dem eller inte innan man yttrar sig. Jag. Innan jag yttrar mig.

Jag har även hunnit simma 1 km x 2 och träna 1 tim x 2 denna vecka. Fråga mig inte hur jag lyckats hitta tid till det, jag vill helst inte minnas hur jag tvingat mig själv ur sängen om morgnarna för att utsätta mig själv för sådan tortyr, men på något vis gick det. Simningen har faktiskt varit ganska skön, om nu någon träning kan anses vara det. Det är ändå helt ok att glida fram i vattnet och räkna upp till de där 40 längderna som utgör en kilometer. Ja, i alla fall så länge man inte hamnar i samma bana som någon som envisas med att inte simma som i en rektangel i två banor utan istället konsekvent skiter i att alla andra simmar åt samma håll och helt enkelt simmar fram och tillbaka på t ex bana 4. Eller de där som simmar omöjligt långsamt eller bröstsim ena hållet och ryggsim det andra men som inte har koll på vare sig riktning eller armar när de plaskar fram på rygg. Eller de som andas så jäkla hårt att det blir som en vattenkanon varje gång de andas ut. Ja, ni förstår. Men utan allt detta och några andra saker jag inte ens ids nämna så känns det ändå heeelt ok att simma. Det kan iofs bero på att jag tävlat mot mig själv och hur snabbt jag simmande back in the day när jag gjorde det ofta och funnit att jag fortfarande håller samma mått. Jag hade nog varit rejält sur om jag simmar långsammare nu, trots att jag inte simmat ordentligt på nästan fem år. *haha*

Gymmet är precis lika tråkigt som tidigare. Vilket jävla ställe. Jag förstår precis hur folk menar när de säger att de associerar en plats med helvetet. Hos mig ploppar det upp en bild med träningsredskap och andra sådana där idiotiska saker när jag hör ordet. Usch. Något som däremot är intressant är att jag även där är lika stark som tidigare. Jag behöver inte ändra några vikter och jag orkar lika mycket i kondition som jag gjorde då jag tränade regelbundet i våras. Bara träningen i sig var som tidigare, jag fick inte träningsvärk trots att jag tog i så att jag höll på att spräcka både vener och muskler. I kombination med simningen blev det dock andra toner. Eller ja, jag känner just nu av att jag har muskler. Det spänner och ömmar lite, men absolut inte som andra beskriver träningsvärk. Och den som säger att jag inte tränar rätt om jag inte får träningsvärk kan vänligen hålla det för sig själv, tack. Jag tränar som jag blivit instruerad av ett proffs och jag gör rörelserna långsamt och med så mycket vikt att jag får mjölksyra och knappt klarar av de tre sista repsen i var omgång. Rimligen borde jag få träningsvärk, men det har helt enkelt inte blivit så. Punkt.

Nå, nu är det i alla fall igång. Det ena ger det andra och bollen rullar i regel rakt. För rakt hade varit tråkigt, så i regel rakt duger väldigt bra. Jag ser gärna att det inte blir allt för många avvikelser från stigen på ett tag, helst tills jag är varm i kläderna gällande både jobb och träning, men jag har inte speciellt höga krav (eller förhoppningar om att så ska ske). En dag i taget. Det händer en hel del andra saker – roligare saker än träning och jobb – under månaden, men de återkommer vi till när det är dags.

Kommentera

