Min kärleksfulle man….

Publicerat: 3 november, 2015 i Uncategorized

oslagbara

Jag har haft ont strax ovanför vänster ljumske till och från sedan hemkomsten från Spanien och i helgen gjorde det ont som fan nästan hela tiden. Jag lyckade glömma det då och då medan jag jobbade och sedan igen en stund på kvällen när vi mötte upp Vikingens Fd Fru med man, syster och svåger för att lyssna på när Fd Fruns bror rev av några låter på ett ställe på andra sidan stan, men överlag hade jag verkligen skitont. Jag vägrade därför dansa under spelningen och höll mig så stilla som möjligt för att inte göra saker värre. 

Efter spelningen äventyrade vi oss ner till Bishop´s och på något vis hamnade vi sedan på sluttampen av en Elvisfestival som utspelade sig på Stadshotellet. Det var verkligen hur kul som helst! Vid det laget hade jag dessutom hunnit få i mig några cider och ett glas vin och därför glömde jag tillfälligt bort hur obehagligt ont jag hade i sidan. Alltså dansade jag. En liten stund. Tills det högg till som fan i sidan igen. 

Att vika sig dubbelt på dansgolvet är verkligen inte vare sig graciöst eller charmigt. Så pass att till och med Vikingen lade märke till min klumpiga rörelse. Han höjde frågande på ögonbrynet och vägrade sedan låta mig gå ifrån förrän jag hade förklarat mitt underliga beteende. Jag sa som det var; att jag hade ont i sidan och hade haft det till och från sedan jag kom hem från Spanien och att det varit rejält smärtsamt under stora delar av lördagen. Han är usel på det där med känslor och därför var hans reaktion inte speciellt förvånande….

Vikingen; Varför har du inte sagt något?
Jag; Därför att jag tror att det kommer att släppa och inte ville oroa dig. Det gör över.
Vikingen; Du är väl inte gravid?
Jag; Verkligen inte! Men vore jag det skulle det bara kunna röra sig om ett utomkvedshavandeskap eftersom det gör så jävla ont och då skulle barnet inte klara sig. Jag skulle också kunna dö.
Vikingen; Bra! Skönt!

kommentarer
  1. Ullrika skriver:

    Det var väldans så omtänksam han är din viking 🙂 hoppas du mår bättre i kroppen nu?

    Krams!

Kommentera

