Omväxlande

Publicerat: 23 oktober, 2015 i Uncategorized

IMG_5349

Semester i Spanien ger i alla fall mig mentala bilder av solsken och värme. Nu är det ju visserligen sent på året och även spanjorerna har något de kallar vinter, men i ärlighetens namn är den inte särskilt lik vår egen vinter. Alltså levde sig min mentala bild kvar i skallen. Det gör den nog ännu, även om jag fått revidera den lite. De har fortfarande varmt och solen skiner fortfarande, men det är faktiskt både molnigt och aningen svalt ibland. 

IMG_5466

IMG_5419

Jag hade inga särskilda planer på att göra något utanför området den här gången. Denna resa handlade istället mest om att njuta av ledigheten och bara vara. Det är precis vad som blivit också. Eller ja, middagar ihop med vänner, quiz, och trevliga fester som räckt långt in i morgontimmarna också förstås, men det här ju till det där med att njuta av ledigheten och livet. Det är förbannat bra här, trots att vädret bjuder på mer omväxling än det de gånger vi varit här tidigare. Det är ok. Jag kan leva med att inte svettas floder av att bara röra på tårna. 😀

Kommentera

