Sista minuten

Publicerat: 19 oktober, 2015 i Uncategorized

gin and tonic

Konstigt hur man kan förbereda allt – precis allt – dagen innan och sedan ändå ha en massa att göra strax innan man ska iväg. Förstås är det där precis allt bara en utopi. Man är aldrig riktigt klar och det finns alltid massor kvar att göra, speciellt om man lämnar någon bakom som också måste klara sig. Och ja, jag är en hönsmamma som fixar och donar in i det sista trots att de som är kvar hemma egentligen skulle kunna fixa det mesta själva. 

Idag har jag alltså packat ner sminket (måste ju vänta tills jag använt det klart idag), kommit på att jag nog vill ha med mig locktången ner, funderat ut vad vi ska äta ihop här innan det är dags att åka till flygplatsen, varit och handlat det som behövdes här hemma under veckan som kommer, tagit ut pengar till saker som tar slut i skafferi och kylskåp, plockat och donat här hemma, just nu håller jag på att tvätta några maskiner och om några timmar ska jag slänga ihop den där maten jag nämnde tidigare. 

Alltså, vad fan?!? Igår kändes det helt jäkla klart när jag drog ihop resväskan. Hur kan det då bli så att jag varit i gång med att fixa det sista i flera timmar? Det går inte ihop. Det är några timmar kvar innan det är dags att åka, men jag bestämmer här och nu att det första jag ska göra på planet är att beställa in en gin och tonic, sträcka ut benen och läsa i min bok. Semester är semester! 

Kommentera

