Vad tänker du?

Publicerat: 26 september, 2015 i Uncategorized

tattoo 3

Den som sitter på mitt vänstra ben. 

Igår kväll äventyrade jag mig ner på stan efter jobbet. Jag skulle inte, hade tackat nej till inbjudan att göra en kär vän sällskap, men kände sedan att det skulle vara jäkligt kul och därför svirade jag om och drog på mig andra kläder för att sedan använda stålhästen och benkraft för förflyttningen ner för backen till stadens mitt. Ibland är det himla skönt att bo nära stan. Jag hade iofs kunnat gå, men jag visste att kompisen skulle gå vidare och kände att chansen att hinna krama henne innan det hände var större om jag trampade på stålis.

Nu missade jag tyvärr henne ändå, men det gjorde inte så mycket. De få gånger jag är på stan på kvällstid så är jag på Bishop´s och det ska mycket till att det inte är någon jag känner där. Likaså igår. Jag hejade på lite folk, småpratade med några och satte mig sedan och pratade med Rigo, en man vi träffat genom en vän och som sedermera blivit en av Vikingens kroppssmyckare. Tatuerare som han är, alltså. Jag har inget gjort utav honom, men Vikingen har tre och det blir en fjärde nästa vecka. Rigo är lite ovanlig som tatuerare eftersom han inte har några egna tatueringar, men han är ändå en fenomenalt duktig tatuerare. Snabb, säker och med en fantastisk blick för vad som kommer att funka på just din hud. Ritar gärna frihand och du tror inte dina ögon när du ser resultatet. Han håller till på Pettersbergsgatan i Västerås och är väl värd ett besök. På facebook hittar man honom under Rigo Kraft. 

Jag frågade på skoj vilket motiv han trodde skulle passa mig och han funderade allvarligt på frågan men svarade sedan att han inte känner mig tillräckligt för att kunna svara på den frågan. Om jag själv däremot ger honom några vinkar om vad jag vill ha för motiv skulle han kunna rita tre eller fyra olika skisser och sedan gå igenom dem med mig och använda sig av det i dem jag gillar. Nu menade jag inte frågan på allvar, vilket jag även sa till honom, men jag funderade ändå lite. Jag kom fram till en sak jag skulle kunna tänka mig, men har ingen aning om hur fan man skulle rita upp det för att få till det. När jag frågade Vikingen idag var han inne på samma vinkel. Hans förslag var ”något med böcker och eller en uggla”. 

Jag vet att jag har en del trogna läsare som varit med ett tag. Ni har säkerligen en uppfattning baserad antingen på bloggen eller irl, då jag känner en hel del människor som läser privat också. Jag är lite nyfiken på hur ni tänker och funderar. Vad tänker ni på när ni tänker på mig och hur skulle man kunna göra ett bra motiv att tatuera utav det? 

Kommentera

