Veckorapport 2:10

Publicerat: 21 september, 2015 i Uncategorized

[ File # csp14921266, License # 2977341 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / Orla

Nu är det alltså klart. 25 veckor gjorda, där av 10 veckor nu. Resultatet är uträknat, genomgånget och dokumenterat. Jag tog mig igenom den sista veckan med hyfsad bravur. Nej, jag var inte rigid och lät bli att äta något alls utöver dieten, om inte annat så förstörde tisdagens festligheter tillsammans med kollegorna det men jäklars så gott det var! Jäklars så värt det var!, och jag har inte heller tvingat mig själv att leva asketiskt och tråkigt under veckan. Jag har helt enkelt följt dieten till nästan punkt och pricka och sedan låtit naturen sköta sitt. 

Vad märker jag då för skillnad nu mot förr? Förr som innan 2 februari, menar jag. Storleksmässigt är det en rejäl skillnad och jag lägger upp några bilder här för att ni ska se vad jag menar, men jag återkommer vid ett senare tillfälle med bilder på mig i samma tankini som jag lagt upp tidigare. Jag tror att det blir den bästa jämförelsen och det som kommer att få mig att själv förstå hur stor skillnaden verkligen är. Ni får hur som helst hålla till godo med de bilder jag lägger upp nu tills vidare, då jag inte hunnit ta bilder på mig själv i baddräkt ännu. Det är liksom inget jag skyndar mig att göra. *haha*

IMG_20150916_092006

Dec -14 vs Sept -15

IMG_0841

Maj – 14

2015-09-13 11.03.33

Dec – 14

SAM_6396

Sept – 15

Jag har en annorlunda kroppsuppfattning nu än tidigare. Nu menar jag inte någon självbild eller mental kroppsuppfattning utan en rent fysisk sådan. Tidigare visste jag alltid vart jag hade min kropp men var inte alltid medveten om den faktiska omfattningen av den. Jag kände muskler *host, host* och rörelser, men det fanns ibland så mycket skinn runt dem att jag trodde att de slutade innan de faktiskt gjorde det. Äh, det lät luddigt. Jag hade så mycket fett kring mina armar, ben, mage och rygg att jag helt enkelt inte förstod att kroppen var större än den kändes inifrån. Blev det mindre luddigt? *haha* Men nu är det skillnad. Jag ser musklerna innanför låren, jag ser hur de spelar innanför skinnet på armarna och om jag lägger mig ner på golvet känner jag golvet längst hela kroppen istället för på bara tryckpunkter där fettet lagrats som mest. 

Jag påstår inte att jag blivit smal, för det är en bra bit kvar dit. Enligt BMI-skalan borde jag gå ner omkring 25 kg till, men det kommer inte att ske. Jag är skitnöjd över att jag gått ner det jag gjort, även om min skalle fortfarande fånar sig genom att vilja gå ner några kg till. Skallen kan dra åt helvete! Jag har gått ner hur jävla mycket som helst under det här året och är så trött på dieten att jag vägrar fortsätta. Jag är skitbra som jag är. Punkt. 

Andningen är mycket bättre än tidigare. Jag har inte märkt av förkylningsastman på samma vis som tidigare, trots att jag känt av förkylningar. Eller allergi. Det brukar gå på ett ut. Är jag tjock i halsen så har jag svårt med andningen. Punkt. Men inte längre. Kanske kommer det en vända i höst eller vinter, det visar sig. Men just nu, idag, är jag superglad över att inte behöva bälga som en galning varje gång jag är lite snorig och måste ta mig någonstans. Jag är ännu gladare över att den med posten medföljande hostan jag får då inte heller visat sig.

Att cykla går lättare än tidigare. Inte så mycket för att jag hade problem tidigare – det hade jag inte – utan för att det onekligen gör skillnad på hur cykeln måste kämpa för att transportera någon som väger betydligt mindre. Det är bättre rull och krävs mindre ansträngning att framföra cykeln dit jag vill. I kombination med bättre andning och bättre kondition så blir cyklingen en ren fröjd. Jag skulle dock behöva röra på mig mer. Jag tror att det skulle vara bra för mig. Eller tror, förresten…. Jag vet att det skulle vara bra för mig. Men det är fortfarande så jäkla tråkigt att jag skyr det vid första bästa tillfälle. Blä. Men jag ska ta mig i kragen och se till att tvinga mig själv till mer rörelse än den ganska omfattande vardagsmotionen jag ägnar mig åt. Det påstås bli bäst så.

Nu gäller det att hålla i detta. Jag hoppas och tror att jag kommer att fixa det, men det är ju som med allt annat; man vet inte förrän man står där. Efter att ha följt den här dieten i ett halvår känns det som att det borde vara en lätt sak att begränsa maten till det jag behöver istället för det jag äter för att det är gott, men vem vet vilka svängningar skallen bestämmer sig för att vilja ta när den fattat att jag numera inte måste genomgå en vecka till av diethelvetet om jag slår på för stort under veckan? Där handlar det alltså återigen om att låta viljestyrkan styra. Att inte släppa taget. Detta blir nog en livslång process och just nu känner jag mig motiverad att ta kampen. 

Hur ser då veckans resultat ut då?

Vikt, -1.2 kg 

Byst; – 1 cm

Under byst; – 1.5 cm

Midja; – 1.5 cm

Lår; – 1.0 cm

Handled; – 0.2 cm

Slutresultatet för årets bantning blir således;

Vikt; 31.2 kg

Byst; 28.5 cm

Under byst; – 25.5 cm

Midja – 44.5 cm

Lår – 10.5 cm (mätningarna började efter att halva tiden gått)

Handled; 3.7 cm

kommentarer
  1. f skriver:

    Du. Är. Så. Fucking. Jäkla. Bra.

    Och snygg!!!!

  2. Citygirl skriver:

    Du är sjukt snygg! Fasen vad bra gjort!

Kommentera

