Sista dagen…

Publicerat: 20 september, 2015 i Uncategorized

moments like this never last

…. trodde jag.

Ja, det trodde jag verkligen. Och jag har skött mig hyfsat under den gångna veckan. Visserligen åt jag upp mig över ett kilo i tisdag då vi hade jobbfest men det gick jag ner under veckan. Det vet jag för att jag ställde mig på vågen i onsdags och sedan som vanligt inte kunde hålla mig från vågen i fredags. Vad jag väger nu vet jag inte och i ärlighetens namn skiter jag i det. Jag är klar. I huvudet. Men ändå inte.

Anledningen till det är att jag har soppa kvar. Ganska mycket soppa. Jag tänker inte slänga det. Det är mat och jag mäktar inte med att slänga mat så där mycket mat bara så där. Alltså ämnar jag fasa ut soppan under den kommande veckan. När jag är hemma blir det soppa, när jag jobbar blir det en vanlig matlåda. Vanlig som i att jag lagar och äter det resten av familjen äter. Möjligen med lite mer sallad än vad de andra äter, men ändock vanlig. Så är det. I morgon kommer veckorrapporten. 

Kommentera

