Då var det dags för veckorapporten igen…

Publicerat: 10 augusti, 2015 i Uncategorized

fat vs thin

Jag vill inte bli lika tunn som hon på den högra bilden, men jag är inte längre och ämnar inte heller återgå till att vara som hon på den vänstra. 

Jaha ja. Då är det måndag och eftersom jag inte haft sovjour eller liknande på morgonen är det alltså invägning idag. Det har känts lite spännande den här veckan eftersom jag dels rensat ur garderoben och tagit bort alla kläder jag krympt ur (3 stora pappkassar fulla med kläder fick ny ägare) samt att jag återigen flyttat in ett hack på bältet. När jag provade kläder upptäckte jag dessutom hur höga de allra flesta av mina nederdelar faktiskt var. Jag menar, nu när nästan 40 cm försvunnit runt om når byxor etc upp över naveln och placerar sig strax under bysten. Trosorna känns som segel. 

Nu har jag inte alls lika mycket kläder att välja mellan men det får förbli så ett tag. Jag har dock köpt på mig så att jag klarar mig tills jag gått ner mer och jag har dessutom köpt på mig några plagg i mindre storlek så att jag har när jag når den där mindre vikten. Under ett samtal med min vän L8 idag insåg jag att jag bara är 9 kg ifrån vad jag vägde -98 och mindre än 14 kg ifrån vad jag vägde när Mini-Belse föddes -93. Det är en ganska stor förändring sedan i början på året, då jag låg på 35 kg från -98 och 40 kg från -93. Det känns lite surrealistiskt. Och genomförbart. Alltså, kanske inte att gå ner 14 kg till, men 9 borde jag fixa? Väl?

Så här ser det ut just nu;

Vikt; – 1,1 kg = totalt -26.2 kg

Byst; +- 0 cm = totalt – 25 cm

Under byst; -1 cm = totalt – 22 cm

Midja; -3 cm = totalt -37.5 cm

Lår; +- 0 cm = totalt -6.5 cm (med ett senare datum för då jag började mäta)

Det går långsamt om jag jämför med hur det såg ut i våras, men att snitta 1 kg i veckan är ändå jäkligt bra. Om mindre än 2 kg har jag nått mitt delmål för denna gång. Om mindre än 4 kg har jag gått ner sammanlagt 30 kg. Det känns som sagt surrealistiskt. Jag känner att det funkar att köra en vecka till, trots att Vikingen också ska köra en vecka från och med idag. Det blir en mental påfrestning för mig då han har svårt med begränsningarna i dieten, tycker att det är jobbigt med soppan samt att ta med sig mat till skolan och ofta och gärna upplyser mig och resten av omgivningen om sin åsikt. Ni får föreställa er tonläget på hans upplysningar själva. Och som jag sa, just nu känns 9 kg inte som en omöjlighet. Kanske slutar jag innan jag kommer dit och jag har ändå gjort en enorm prestation, men just nu känns det som om jag lätt kan fortsätta och landa på den vikt jag låg på när jag var 25. Fortfarande överviktig, men fan så mycket smärtare än för ett halvår sedan. 

Kommentera

