Veckorapport

Publicerat: 3 augusti, 2015 i Uncategorized

facepalm

Vad gör jag för fel?!? Vad gör jag annorlunda än förra gången? Varför går det så otroligt långsamt att det känns som att jag kämpar för ingenting? Det är satans så frustrerande och jag är glad att jag tog beslutet om att fortsätta en vecka till igår istället för att lämna det till idag, för hade jag sett vågens och måttbandets resultat innan jag bestämde mig hade jag aldrig i livet beslutat som jag gjorde. Då hade jag gett upp.

Efter förra veckans låga resultat gav jag mig fan på att vara noga med dieten. Att inte frångå den mer än under lördagen, då vi inte skulle vara hemma och det inte var möjligt att bära med mig mat för hela dagen. Sagt och gjort. I alla fall nästan. På fredagskvällen åt jag ungefär 100 g smågodis men då hade jag istället med mig en sen frukost i form av en sallad och soppa på bussen till huvudstaden för att kunna stå mig längre där utan att äta en massa skräp. Det jag fick i mig som inte var i enlighet med dieten den dagen blev till slut bara en pizza och tre cider. På en vecka kan jag inte tycka att 100 g godis, 1 pizza och 3 cider ska göra någon skillnad.

Kanske har jag fastnat i fel tänk. Jämför jag alldeles för mycket med vårens framgångar? Är detta ett straff för att jag var så jäkla kaxig över hur bra det gick då och vilken jäkla resa jag gjorde med mig själv och vikten? Jag vet inte. Det jag däremot vet är att detta är oerhört frustrerande. Åh, nog går det åt rätt håll allt och konstigt nog känner jag skillnad på kläderna trots att det knappt visar sig på vare sig våg eller mått men ÅH! så förbannat frustrerande, irriterande, hjärtskärande, trist och ledsamt det känns just nu.

Nå. Här är veckans resultat.

Vikt; – 0.2 kg = totalt – 24.7 kg

Byst; – 1.0 cm = totalt – 25 cm

Under byst; +- 0 = totalt – 21 cm

Midja; – 1 cm = totalt – 34.5 cm

Handled; +- 0 = totalt – 3 cm (denna mätning tar jag härmed bort från listan, då den inte ändrats alls under de senaste tio mätningarna)

Lår; +- 0 = totalt – 6.5 cm

Kommentera

