Jävla blindstyre

Publicerat: 3 augusti, 2015 i Uncategorized

suddigt

Jag alltså. Hur tänkte jag egentligen då jag ställde mig på vågen utan glasögon? Det var ju som att bädda för besvikelse. Spelar ingen roll att jag böjde mig ner för att titta, jag har ju knappt mer än ledsyn när jag inte har brillorna på mig. Så jäkla korkat. Nåja, inget ont som inte har något gott med sig, antar jag? Den där sexan som faktiskt var en nolla i decimalen gjorde att jag packade in min frustration i lite kläder och ett par gympadojjor och pallrade mig iväg till Rocklundaspåret och betade av femman där på bara 47 minuter. Det låter kanske inte som en stor bredift men betänk då att jag i vanliga fall går femman på en timme och visserligen gillar att gå och kan gå långt men samtidigt avskyr att gå fort, så för mig var det en helvetes jäkla stor bedrift.

Nu hade jag visserligen ställt mig på vågen med brickorna på innan jag pallrade mig iväg, men det fanns ändå en sådan stor besvikelse inom mig att frustrationen inte släppte. Men faktiskt känns det bättre i både kropp och hjärna nu när siffran visserligen inte blev skyhög, men ändå närmare 1 kg än 0 kg. Det gör att jag går in i denna vecka med mer tillförsikt än jag kände i morse, då jag pendlade mellan att sucka uppgivet och att fundera på att strunta i hela dieten. För visst gör det skillnad när man tappat 0.8 kg hellre än att ha tappat 0.2 kg när jag ändå kämpat så hårt för att följa dieten. Det förklarar även varför jag tycker mig ha känt skillnad på kläderna. Där absolut ingen stor siffra, men den har ändå enorm betydelse för hur jag upplever detta.

Så här ser det alltså ut egentligen;

Vikt; -0.8 kg = totalt 25.3 kg

Jag kom dessutom på vad jag gör annorlunda denna gången. Jag har inte tränat. Förra gången tvingade jag mig iväg till gymmet två till tre gånger i veckan oavsett hur mycket jag avskydde eländet. Den här gången har jag jobbat så satans mycket att jag varken haft tid eller energi nog att tvinga dit mig. Lediga dagar har gått åt till att andas på. Hinna med att träffa folk. Sova. Tvätta. Städa. Laga soppa. Ja, ni fattar. Jag måste alltså se till att röra mig lite mer än bara till vardags igen. Hemska tanke. Men, men, jag har ju spåret här intill och även om jag tvivlar på att jag kommer att jag kommer att snitta 9.4 min/km igen så ämnar jag ändå gå femman ett par gånger i veckan. Kanske drar jag till och med på mig träningskläder och kör lite intervall någon gång. Kanske. Något jag däremot måste göra är att skaffa mig en bra sportbh. Jag fasar redan för den processen, men om jag kontaktar Helene på Hogengårds of Sweden så vet jag att jag kan lägga allt huvudbry i hennes händer. Den människan är makalöst duktig på det där med att hitta rätt bh till folk. Frågan är bara vilken storlek jag ska ha och om det finns med bygel i den storleken?

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    Hennes sportbehå är det bästa underklädesköpet jag gjort. ☺

Kommentera

