Just another year…

Publicerat: 25 juni, 2015 i Uncategorized

PhotoGrid_1435263387414

Då så. Ytterligare ett år sedan jag föddes har lagts till handlingarna. Inte så att jag klagar eller så. Jag har haft ett intressant och omväxlande år. Vissa delar hade jag kanske uppskattat att ha mindre av medan andra gärna hade kunnat få vara längre, men sånt är ju livet och som ni vet får man inte välja själv. Det är bara att gilla läget. 

42. Enligt Douglas Adams är det meningen med livet. Nu är jag väl inte riktigt i linje med honom, men det beror mest på att jag inte alltid lyckas följa med i hans tankegångar. Jag önskar att jag kunde det; vilka fantastiska tankevurpor den mannen gör! Men… nej. För att veta varför just 42 är en bra siffra överlag så skulle jag behöva samma skruvade och intressanta fantasi som han.

Vet ni att en regnbåge bildas då solens strålar träffar vatten i just ´4´2 graders vinkel? Återigen siffran 42, om än med några ´i mellan. En regnbåge är ju ganska fin. Vacker, till och med. Färgstark. Ömtålig men ändå stark nog att överglänsa allt runt omkring. Att något så ‘enkelt’ som en solstråle som gnistrar i en vattendroppe eller tiotusentals kan få sådan effekt. Kanske var det med tanke på det som Douglas Adams bestämde sig för 42?

Enligt en kär bloggvän till mig är det ett fantastiskt år för kvinnor. Jag har ingen aning om ifall det är sant men tänker att det rimligen borde vara upp till mig själv? Jag kan inte påverka allt och jag kan verkligen inte styra vad livet skickar i min väg, men jag kan välja hur jag möter det och vilken attityd jag vill ha gentemot livet. Jag är övertygad om att jag kommer att svära över saker under det här året också, men idag – här och nu – väljer jag att tro på att detta året blir riktigt bra. Jag menar, det började ju suveränt så varför tro att det går åt fel håll sen?

IMG_3025

Så… vad har jag gjort idag då? Jo, ser ni… Jag har varit på stan och lekt blindstyre! Vet ni hur svårt det är att försöka se hur man ser ut i glasögonbågar då man inte ser längre än näsan räcker? Försök få en uppfattning om helheten när ni står och trycker snoken mot spegeln så får ni se. Skitsvårt! Men, men, jag hittade två bågar som jag tror ska funka även då jag ser vad fasen jag valt. Jag har även köpt ett objektiv till kameran. Jag har ju tjatat som fan om att jag vill ha ett med längre räckvidd utan att faktiskt ta tag i det, men igår visade Vikingen en annons från en fotobutik som bestämt sig för att rea ut ett riktigt bra objektiv av den sorten jag vill ha. Det var rejält mycket billigare, så det fanns inte på kartan att inte slå till. 

Alltså ser jag väldigt bra på långt håll numera. Eller ja, glasögonen får jag inte förrän om några veckor, men det spelar ingen större roll. Jag hade tydligen en aningens aning förändring på vänster öga men inget som gör att slipningen blir annorlunda. Alltså ser jag lika bra i mina gamla glasögon som jag kommer att göra i mina nya. Och jo, det innebär att jag kunnat låta bli att köpa nya men hur kul hade det varit? Jag har ju haft de gamla i flera år och får således en större känsla av välmående när jag ser mig i spegeln om det sitter nya, fräscha brickor på näsan. Logiskt? Absolut! Ombyte och variation ger en bättre helhet. *haha* Jag gillar förresten att jag kommer att kunna använda mina svarta glasögon fortfarande. De gröna, favoritglasögonen är det bara att kasta då antirepbehandlingen börjat luckra upp sig och gör att de alltid är fläckiga, men de svarta funkar ännu. Tre par att välja utifrån, beroende på tillfälle och humör. Jo, jag tackar, jag! 😀

kommentarer
  1. iashemlis skriver:

    42 ja. Jag väntade ju ”förväntansfullt” på det dära Bästa året. Har inget minne av att det blev det bästa dock. 🙂 Skulle nog säga att 44 eller 45 blev det bästa ever…. men tänker nog försöka bräcka det med framöver. ☺

    • ~Sol~ skriver:

      Men attans då! Men faktiskt gör det inget. Är det bara ett gott nog år så har jag ju bättre år att vänta när jag når 44 och 45. 😀

  2. Just Sayin' skriver:

    Grattis i efterskott. Jag låtsas att jag inte läste nåt om den där Adams, Galaxboken kommer upp som mest överreklamerade bok i fotoutmaningen jag lovar.

    • ~Sol~ skriver:

      Tack. 😀
      Jag gillar just Liftarens galaxbok men förstår att många avskyr den.

      • Just Sayin' skriver:

        Du är inte ensam, merparten lovordar den och jag har försökt gilla den men orkade varken läsa klart boken eller se färdigt filmen. Surt men så är det. Dock har jag fått rekommenderat en annan bok av författaren som sägs vara bra.

      • ~Sol~ skriver:

        Filmen suger fett! Fy fan, så dålig den är. Så där sorgligt, tragikomiskt parodiskt dålig att man skäms över att den blivit gjord trots att man själv inte har något med saken att göra.

      • Just Sayin' skriver:

        Hahaha så kan man ju också se på saken 😁😀😂

Kommentera

