Samtal med Mini-Belse här om dagen…

Publicerat: 19 juni, 2015 i Uncategorized

families are like fugde

Här om dagen satt Japanesen, Mini-Belse och jag vid matbordet och kom då in på midsommar. Jag frågade Japanesen vad hon har för planer men hon hade inga speciella sådana utan skulle ta dagen som den kom. MIni-Belse såg först frågande ut och fick sedan ett förfärat uttryck i ansiktet….

Mini; ”När är det midsommar?”

Jag; ”Va? Vad då´rå? Har du planer för midsommar?!?” *förvånat*

Mini; *tittar trött på mig”

Mini; ”Nej…….”

*kort tystnad*

Mini; ”..… så då fyller du år…. när?” *försiktigt*

Jag; *flinar brett*

Jag; ”Åhå….” *låter frågan hänga i luften*

Japanesen; *undertrycker ett litet skratt*

Kommentera

