En lugn stund

Publicerat: 7 juni, 2015 i Uncategorized

IMG_1891

Klicka på bilden så ser ni temperaturen.

Vikingen är uppe och vilar en stund och jag har därför en lugn stund för mig själv. Egentligen behövs det inte, men jag känner ändå att det är lite skönt att sitta själv på nedervåningen och bara vara. Utanför är det kokande hett och i solen har termometern slagit i taket. Den går upp till 50° men det röda ligger högre upp än det. Finns inte en chans att jag går ut och promenerar eller likande just nu. Jag hade i och för sig kunnat gå iväg till en av de många serveringarna här omkring, men faktiskt orkar jag helt enkelt inte det just nu. 

Vi har haft det fantastiskt härligt här nere och är superglada över att ha fem dagar kvar innan det är dags att åka hem. Samtidigt har det bokstavligen gått i ett. Konstigt nog räknar jag med våra timmar på stranden i det eftersom det ändå krävs lite planering för oss att ta oss ner dit. Visst hade vi kunnat gå men det har som sagt varit ganska varmt och vi har ändå promenerat mycket ändå, så det har inte särdeles lockande att använda apostlahästarna. Vi klagar däremot inte, vi har fantastiska vänner som för bensinpengar gärna kör ner oss dit.

På tal om vänner så är det här den bästa gången här hittills. Här om dagen var vi inbjudna till ett grillparty hos en kul prick vi lärde känna förra gången vi var här. I fredags hade våra walesiska vänner ordnat en ska och raggaekväll i deras bar The Crosoe Inn eftersom Vikingen älskar sådan musik och hade blivit lite besviken då de hade haft en strax innan vi kom ner och inte hade någon till inplanerad förrän senare i juni. I tisdags berättade de att de frågat DJ´n om han var ledig den fredagen och till Vikingens enorma lycka så var han det. Alltså festade och dansade vi och halva området oavsett ålder till låtar alla kunde sjunga med i. Det var en magisk kväll.

Ikväll ska vi iväg och se på när Chloe Leigh kör sin ABBAlicious-show tillsammans med sin vän Ali. Hon hade inte trott att de skulle kunna köra den eftersom Ali haft problem med rösten på sistone, men hörde av sig på facebook så snart det blivit bestämt och sedan kom hon förbi baren i fredags och dubbelkollade så att vi sett inlägget på facebook. Av någon konstig anledning bad hon mig ta med mig min kamera. Undrar varför? *visslar lite* Det kan ju ha med att hon fick ett trettiotal riktigt bra bilder från den senaste showen vi såg, men det låter jag vara osagt. *hehe*

I morgon har vi blivit inbjudna att träffa en spansk väns mamma, som är på besök i några dagar. Det ska bli otroligt roligt att få träffa henne och om jag förstått det hela rätt är det en ganska stor ära att få träffa någons mamma. Det är inget man bara bjuder in till om man inte känner varandra väldigt väl, men den kära Macarena har försäkrat sig fem gånger om att vi verkligen vet vart och när vi ska träffas så jag känner att hon verkligen vill att vi umgås med henne och hennes mamma. Kul! 

På tisdag ska vi iväg och spela bowling igen, sedan ska vi leta rätt på en födelsedagspresent till tjejen vars fest vi är bjudna på den kvällen. Först blir det middag på den indiska restaurangen – Mumbai Blur, vår absoluta favoritrestaurang här – där hon jobbar och efteråt blir det party och troligen efterfast på samma ställe. Det kan ju inte bli fel, tänker jag. *haha* Frågan är bara vad man köper till en ung tjej som egentligen har allt hon behöver. Jag funderar på ett presentkort men det är ju skittråkigt. Kanske blir det ett armband eller liknande istället?

Utöver dessa roligheter har vi haft fullt upp på egen hand. Det har varit timmar på stranden, där vi förresten gjort oss bundis med strandbartjejen och inte längre behöver betala vid beställning (vilket det står stora skyltar om att man måste) utan får beställa i omgångar och betala innan vi åker hem, promenader, besök i köpcentret, bowling, minigolf, min utflykt till Orihuela och allt det intressanta jag såg där, Pink Ladies-eventet idag och en hel massa småsaker som vi gjort. Detta är faktiskt den första eftermiddagen då båda vi två tar det lugnt hemma. Välbehövligt och skönt, men missförstå mig rätt, jag klagar absolut inte. Vi har det helt makalöst härligt. 😀 

Kommentera

