Jag hittade en bok…

Publicerat: 1 juni, 2015 i Uncategorized

PhotoGrid_1433146924265

I den walesiska baren vi brukar frekventera här nere finns det ett utbud av böcker som folk lämnat in för återvinning. Senast igår såg jag en kvinna som kom in där enkom för att hämta några böcker att läsa i godan ro i den stekheta solen. Eller kanske i den svalare skuggan. Jag hade tveklöst valt det sistnämnda.

Man går förbi dessa böcker när naturen kallar. Toadörren är strax intill bokhyllorna och jag har stått där och begrundat titlarna många gånger i hopp om att det ska skingra den värsta nöden medan jag väntar på att kvinnan som hunnit in före mig ska bli klar. Här om dagen såg jag en bok som såg rolig ut och bestämde mig för att undersöka den när jag gjort det jag skulle och inte längre distraherades av skvalpandet inuti huvudet. 

Det är en kul bok, absolut. Det är även en barn- eller ung tonåringbok. Men rolig. Jag tog med mig den till bardisken och beordrade Vikingen att betala för den tillsammans med vårt dricka. Han såg lätt oförstående ut när jag med stor iver visade vilken rolig bok det faktiskt var…

Vikingen; Känner du så små barn som kan engelska?
Jag; Va? Hur menar du?
Vikingen; Ja, jag menar; vem ska du ge den där till?
Jag; Va?!? Ge den till?!? Hur menar du?
Vikingen; *ser oerhört trött ut och nickar bara medan han ber Jackie skriva upp boken på vår nota*

Kommentera

