Nu har jag semester!

Publicerat: 26 maj, 2015 i Uncategorized

IMG_8806

En av de stränder vi frekventerar i Playa Flamenca. Om några dagar ligger jag där och latar mig. 

Idag klädde jag mig annorlunda än jag vanligtvis gör när jag åker till jobbet, trots att det var dit jag skulle. Visserligen tog jag på mig de där supersköna jeansen i tre storlekar mindre än jag hade innan dieten (ja, ja, jag vet att jag tjatar *haha*) jag fick av Flugan på Väggen för ett tag sedan och som jag använt massor både hemma och på jobbet på sistone, men i övrigt valde jag ett linne och en blus/topp istället för de mer praktiska slit och slängtröjorna jag jobbar i. Man kan göra så när man tagit semester en halv dag, förstår ni. Då åker man till jobbet, är med på p-mötet och äter sedan av den exotiska plankan vi bjöds på till en sommarlunch innan man åker därifrån och är härligt leeeeedig. Eller ja. Under de första dagarna kommer det inte att kännas speciellt ledigt, men sen så…

Jag hade en inbjudan till L8 och antog den med glädje. Det är alltid trevligt att träffa henne och vi lyckades som vanligt avhandla en hel massa ämnen under de timmar jag var där. Jag fick dessutom riktigt fina naglar. Hon är helt makalöst duktig och snäll som sjutton som fixar mina naglar åt mig. Hon tyckte att jag skulle vara fin till semestern och blev bara glad när jag talade om att jag har en ny vit och turkos klänning som jag tänker inviga där nere. I vanliga fall gör nog nämligen gröntonade naglar på mig, men den här gången fick hon leka med sin favoritfärg blå istället. Alltså har jag blåa naglar med vita ödlor. Perfekt! Tack, snälla vännen. ❤

I morgon blir det full fart igen. Hfranke kommer från Kristinehamn över dagen, den tokstollan tycker att det är så trevligt att träffa mig att hon erbjöd sig att köra mig runt i stan när jag storhandlar. Hur galet är inte det?!? Jag tänker dock inte klaga. Skjuts och trevligt sällskap betyder massor. I vanliga fall brukar Fnittertippan ställa upp och köra runt mig som om jag vore Miss Daisy, men den här månaden får den älskliga kvinnan ledigt då hfranke visat sig vara en sådan där galen värmlänning man ibland hör talas om. 

På torsdag ska jag bli fin i håret igen. Det är fan på tiden. Jag har varit less på håret en längre tid men tänkte att jag väntar tills precis innan jag åker för att göra något åt det. Vilken tur att jag gjorde det! Här om veckan kom nämligen ett erbjudande om tvätt, inpackning, huvudbottenmassage, klippning, lättare styling och plockning av ögonbryn samt färgning av bryn och fransar för bara 25 kr mer än vad jag var beredd att betala för en klippning. Alltså bokade jag en tid för allt det där istället för bara en klippning och ämnar därmed njuta av att bli bortskämd på torsdag förmiddag.

På eftermiddagen ska jag träffa min kusins dotter, hon bor i Kanada och är här på besök i några veckor. Tyvärr hinner jag bara umgås med henne på torsdag eftermiddag men jag antar att en dag är bättre än inga. Vi ska äta lunch ihop och sedan göra lite sightseeing i Västerås. Nu har jag visserligen ingen aning om vad hon tycker om att se men det löser sig med tiden. Stan är ju över 1000 år gammal, något intressant måste det ju finnas. Jag har för mig att flickan gillar att shoppa så jag antar att jag kommer att bli lite less på klädbutiker innan dagen är över, men det är smällar jag får ta. Jag slipper i alla fall ta tvättstugan, den åker på Vikingens lott den här gången. 

Fredagen då? Om jag inte hunnit packa innan så gör jag det på förmiddagen. Vikingen kommer att strypa mig för min saktfärdighet om så blir fallet då han själv är gillar listor och att göra saker i god tid, men det reder sig. Jag hinner nog ta lite sovmorgon, duscha, packa och sedan äta lunch med syrran innan det är dags att handla hem det sista till de av barnen som ska vara kvar hemma medan vi själva tar solsemester. Det blir nog riktigt skönt att äntligen kliva på planet framåt kvällen och sedan bara släppa alla måsten i två hela veckor. Gissa om jag längtar!

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Vad härligt! Njut av din semester och ha det alldeles fantastiskt på resan!

    • ~Sol~ skriver:

      Ja, det ska bli så otroligt härligt. Jag kommer eventuellt ha lite svårt med värmen, men det kommer det vara värt då jag slipper alla vardagsgrejer. 😀

Kommentera

