Egoboost delux

Publicerat: 21 maj, 2015 i Uncategorized

sam_3643

IMG_0747

Sådan här skillnad blir det efter – 23 kg. Jag kan leva med den. Efter den här veckan gör jag stopp för den här gången och återupptar sedan ”kampen” mot vikten efter sommaren. Kanske lägger jag upp det annorlunda den gången men det bestämmer jag när det närmar sig. Jag kommer att behöva bestämma exakt när under sommaren, annars kommer jag att hitta på ursäkter etc för att sätta igång. Hur man än vänder och vrider på det så är det skittråkigt att följa en strikt diet, även om man efter ett tag meckar om den lite för att bättre passa en själv. 

Jag vet inte om ni ser detsamma som jag gör då jag tittar på bilderna, men för mig är det enorm skillnad på dem. En av de bästa förändringarna är att jag inte längre kan använda brösten som kuddar, utan numera ser mer normalt proportionerad ut. Så jäkla skönt! Inte bara för att de är tunga as (ja, fortfarande har jag en större kupa än många vet existerar) utan även för att kläder passar bättre när de inte behöver täckas med tältduk. I övrigt är jag rätt nöjd över att valken på magen inte längre skymtas uppifrån där mina ögon sitter samt att låren inte går ihop lika mycket. Skavsår är aldrig spännande, speciellt inte där. Och så undrar folk varför jag är en byxmänniska. *haha*

Det ska bli intressant att se vart vågen stannar på måndag, då den allra sista delvägningen sker. Det ska även bli intressant att se hur jag fixar att lägga om kosten då jag äter som vanligt. På det viset är det himla bra att jag delar upp det så här. Då märker jag av vilka delar jag behöver jobba mer med när jag sedan känner mig klar med viktnedgången. Win-win. 😀

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Ja du! Nog är det skillnad. Rejält. Men det viktigaste är ändå måendet och den egna känslan och den har ju du en stund inställning till. ☺ Grattis och bra jobbat!

    • ~Sol~ skriver:

      Tack. 😀

      Jupp, rejäl skillnad och jag är som sagt väldigt nöjd med den. Jag har ju lyckats ordentligt med det jag bestämde mig för att göra och det känns ju förstås väldigt bra. Jag mår bra och för några veckor sedan började jag känna av att vissa saker är lite lättare nu när det inte finns ett större omfång i vägen. En bra utveckling. Jag kommer inte bli en viktfascist, men nog kommer jag att tänka till innan jag äter bara för att det är gott. 🙂

  2. f skriver:

    Jag har också problemet med för feta lår som helt enkelt älskar att gnida sig mot varandra, särskilt när det är varmt ute. Oskönt som satan i gatan. Men så blev jag tipsad om glidmedel. Jajamensan, det är sant! Glidmedel. Sånt som man (!) vid analsex och sånt. Fast till låren ska det vara den typen som innehåller silicon. Jag har inte testat det än, ska ”bara” köpa rätt sort först.

  3. I mitt huvud skriver:

    Bra jobbat!!! Lycka till i fortsättningen!

    • ~Sol~ skriver:

      Tack. 😀
      Jag inser att det inte kommer att bli någon lek i parken framöver heller, men just nu tänker jag vältra mig i känslan jag har efter att ha klarat den här bedriften. 😀

Kommentera

