Viktrapport

Publicerat: 12 maj, 2015 i Uncategorized

scale and foot

Jaha. Jag antar att man ska akta sig för vad man ber om, eller? 😉 Med det sagt så kan jag meddela att jag gått ner 0.5 kg och således har de där 1.5 kg kvar som jag i söndags skrev att det förhoppningsvis var kvar. Att gå ner ens 600 g var tydligen för mycket begärt. Nej du, jag sa att jag hoppas att det inte är mer än 1.5 kg kvar och taaa daaa! 

Det är ändå en nedgång och med den gångna veckans bravader anser jag det vara en seger. Det går åt rätt håll och jag är nöjd. Kanske hinner jag ner till mitt delmål innan vi åker, kanske inte. Det spelar faktiskt inte så stor roll. Hur man än vänder och vrider på det har jag gått ner 21.5 kg sedan den 2 februari. 21.5 kg på 14 veckor. 21.5 kg på 2 ½ månad. Säg det hur du vill, det är ändå en grym prestation. Jo, jag är nöjd som fan!

Då ser summeringen ut så här;

– 21.5 kg

– 27 cm runt midjan

– 20 cm över bysten

– 15 cm under bysten

– 3 cm runt handleden

– 5 cm runt låret (under de senaste fem veckorna)

Allt detta har jag åstadkommit på egen hand. Vikingen har stöttat mig på så vis att han inte gnällt över allt oljud mixern för, pyssel med maten och konstateranden om att jag är jävligt duktig, Mini-Belse yttrade högst oväntat beröm i form av ett lågmält ”You´ve done good, Mom”, Blondinen applåder min bedrift, min familj likaså och mina vänner och kollegor talar ofta om för mig hur imponerade av mig de är. Allt detta är naturligtvis viktigt och jag uppskattar det till tusen, men till syvende sist är det ändå jag som fixat det. Jag som kokat soppa så många gånger att jag numera kan laga den i sömnen, jag som avstått från godsaker för att istället dricka den där eländiga soppan eller äta en morot, jag som planerat dagens, morgondagens och veckans mat och bunkrat upp matlådor, flaskor och allt vad det är till förbannelse för att kunna ha med mig till jobbet, jag som tagit mig till gymmet trots att jag avskyr det så pass att jag drömmer om att utsättas för den spanska inkvisitionen istället och jag som visar mig ha tillräckligt med viljestyrka att kunna ge mig själv de där å så viktiga belöningarna utan att sedan balla ur och frossa i allt det goda som finns i världen. 

Jag gillar fortfarande upplägget på dieten. Att det är en helt naturlig diet där man får – ska – äta vissa saker varje dag för att få i sig det kroppen behöver och att jag hela tiden får äta mig mätt. Då det är schema för en vecka som jag upprepar om och om igen har jag dock lagt till några ägg i dieten på några av de dagar som inte är köttdagar för att kroppen ska få i sig mer protein. Att träna och inte fylla på med protein är som att ge dieten respass för att äta muskelmassa. Nej tack. Hur som helst, jag har klarat detta utan konstiga pulver, tabletter, snabbfixar av annat slag eller en PT. Jag, jag, jag och bara jag. 

Jo. Jag är nöjd som fan!!

kommentarer
  1. Ullrika skriver:

    Jag är galet imponerad av din resa! Och jag tänker inte i huvudsak på viktnedgången för jag är inte så fokuserad vid kilogram, men ur hälsosynpunkt är det inte dumt alls att ta tag i sin kost! Önskar jag varit lite mer driven åt det hållet… 😉

    • ~Sol~ skriver:

      Tack! Det är jag också, om du nu inte märkt det. 😉 Jag fokuserar visserligen på kilogrammen men det beror mest på att jag dels försöker gå ner dem och dels är vansinnigt imponerad över att jag lyckats så bra på ganska kort tid. Kosten är ju nyckeln förstås och jag håller tummar och tår att min beslutsamhet och viljestyrka ska visa sig räcka för att fortsätta äta rätt även när jag slutat med dieten.

      Du är betydligt hälsosammare och mer hälsomedveten än jag, så jag tvivlar inte på att du klarar dig galant. 😀

Kommentera

