Söndagsrapport

Publicerat: 10 maj, 2015 i Uncategorized

måttband

Som ni förstår av rubriken så blir det inte en viktrapport idag, men väl en måttrapport. Anledningen till den uppdelade rapporten är att jag ska jobbar ikväll och sedan blir kvar på jobbet tills klockan elva i morgon fm, vilket gör att jag inte kan väga mig förrän på tisdag. Jag väger mig ju alltid direkt på måndag morgon och innan frukost. Alltså får ni vänta med spänning 😉 på viktrapportern tills på tisdag morgon. 

I övrigt ser det ut så här;

– 1 cm runt midjan = 27 cm totalt

– 0.5 cm runt bysten = 20 cm totalt

– 1 cm under bysten = 15 cm totalt 

+- 0 runt handleden = 3 cm totalt

– 1 cm runt låret = 5 cm totalt (fem veckors mätningar)

Jag har ingen aning om vart vågen hamnar då jag inte haft möjlighet att följa dieten på det viset jag planerat. Yttre omständigheter, ni vet. Ändå känns det på byxorna som att jag kan ha tappat en del. Jag har börjat dra åt bältet till nästa hål ibland också, beroende på om jag precis ätit eller inte. *haha* Vi får väl se på tisdag om det är inbillning eller inte. Kanske närmar jag mig nya delmål, kanske inte. I måndags var jag två kilon därifrån, på tisdag är jag förhoppningsvis inte mer än 1.5 kg därifrån. 

Jag fortsätter som sagt med dieten i nästa vecka också, trots att det är bökigt när jag jobbar natt och jag jobbar fyra nätter den här veckan. Det får bli som det blir. Men just det att det blir så knepigt när jag jobbar natt har fått mig att fundera på om jag inte ska köra en vecka till ”på riktigt”, dvs dieten i sin grundform innan vi är framme vid veckan då vi åker. Jag vill sluta ett tag innan vi åker så att magen inte knölar medan vi är borta och om jag kör den där ”rktiga” veckan så slutar jag på söndagen och sedan åker vi inte förrän på fredagen. Det låter som en plan, enligt mig. Nu ska vi bara se om jag orkar köra en ”riktig vecka” igen. *haha*

Kommentera

