Korrigering

Publicerat: 28 april, 2015 i Uncategorized

IMG_20150428_220841

Jag är sjukskriven den här veckan. Det är den där sjukan som knockade mig som är orsaken till att jag fortfarande inte orkar jobba. Det är ett förbannat elände, men efter att ha tagit mig till jobbet och nästan svimmat på kuppen var det bara att pallra mig iväg till läkaren igen. Hon konstaterade att jag visserligen inte har någon feber längre, men att allmäntillståndet är så pass dåligt att jag behöver vila innan jag återvänder till arbetet. Hälsan behöver korrigeras lite innan jag pallrar mig iväg dit igen. 

Jag var lite snabb med att förmedla viktförändringen i förra veckan. Jag gick visserligen ner 2.5 kg de första dagarna av veckan men det ändrades lite under helgen. Att känna hunger har den effekten, tydligen. 😉 Istället för 2.5 kg så landade förändringen på 1.5 kg och lika glad är jag för det. Den totala förändringen är alltså 21 kg istället för 22. Och lika glad är jag för det. 

Jag skulle behöva koka lite mer dietsoppa men har verkligen, verkligen inte känt för att göra det under de senaste dagarna. Istället köpte jag en stor påse lite halvtråkiga tomater och kokade en rejäl laddning tomatsoppa. Inte för att det ska ersätta dietsoppan, utan för att få lite omväxling. Det blir till att koka dietsoppa i morgon och sedan dricka den för att inte bli hungrig mellan målen. Men tomatsoppan var verkligen god. Den fick puttra på spisen i flera timmar och smaksattes enbart av palsternacka, purjolök, vitlök, salt, peppar och basilika. Satan i gatan vilken lyckad middag det blev!

kommentarer
  1. Yvonne skriver:

    Himla bra i vilket fall!

Kommentera

