Lite tidigt, men vad gör väl det?

Publicerat: 25 april, 2015 i Uncategorized

bantning

Den här veckan har ju inte direkt varit som vanligt, så jag tänker att det inte spelar någon roll om jag kör lite siffror idag istället för på måndag. Speciellt som jag inte orkade mäta något annat än vikten på måndagen som var. Den här veckan har jag verkligen inte följt någon diet utan ätit precis allt jag känt för, vilket i och för sig inte varit speciellt mycket men heller inte särdeles nyttigt. 

Idag mår jag bättre. Jag har varit feberfri i ett dygn och hostan slår bara knock på mig fyra-fem gånger om dagen nu. I alla fall om man ska gå efter gårdagen och idag. Jag har en dag till på mig att vila, sedan blir det jobb igen. Det blir intressant att ta mig till jobbet på måndag morgon. Jag får nog se till att ge mig själv lite extra tid för att dels kunna cykla långsamt och dels hinna vila lite innan det är dags att köra igång. Resten av dagen kommer att gå som en dans, det är de första två timmarna som kräver det där lilla extra och det är därför jag ämnar ge mig själv extra mycket tid så att jag orkar. 

I morgon tänker jag koka soppa. Jag ska ha det som frukost och mellanmål på fm och em, men det blir salladsluncher och små middagar framöver. Jag gjorde ju om det lite redan förra veckan och gick då ner 1.5 kg. Jag tror inte att jag kommer att gå ner riktigt lika mycket i framtiden och jag kommer absolut inte att gå ner som jag gjort den här veckan. Tro för all del inte att jag tycker att det är illa vara, men faktum är att jag hellre går ner balanserat och planerat än att rasa för att jag mår tjyvtjockt och inte orkar äta. 

Hur ser läget ut nu då? Jo, det ser ut så här;

– 2.5 kg 

Jag har inte minskat något i centimeter runt midjan, under bysten, över bysten eller runt handleden. Jag har däremot tappat 3 cm runt låret den här veckan.

Totalt;

– 22 kg

– 25 cm runt midjan

– 13.5 cm under bysten

– 18 cm över bysten

– 2.5 cm runt handleden

– 3 cm runt låret

Jag tror att det kan vara så att jag minskat så pass många cm på kort tid att kroppen behöver tid för att hinna ikapp nu. Det är ok. Jag har all tid i världen. På grund av den här infernaliska sjukan jag dragits med den här veckan har jag bara ett kilo kvar tills nästa delmål, men det känns inte hugget i sten ännu. Jag kanske går upp lite när jag börjar äta ordentligt igen. Det vore helt ok. Jag hade inte bråttom till delmålet. Och når jag dit snart så får jag helt enkelt tänka ut nästa delmål och ställa in siktet mot det istället. Jag fixar nästa vecka också. Jag är nämligen förbannat grym!

Kommentera

