Update

Publicerat: 23 april, 2015 i Uncategorized

pest eller kolera

Jag fick en mycket bättre natt, tack och lov. Inhalationen och den hostdämpande medicinen gjorde verkligen underverk. De hostattacker jag ändå haft kommer från knäna istället för tårna och för den oinvigde kan jag meddela att det är en oerhörd skillnad. Tyvärr sköt febern i höjden under natten och nådde oanade toppar framåt tretaget, så trots öppet fönster så var jag bokstavligen sjöblöt av svett. Mycket obehagligt. Dessutom har hostmedicinen en negativ bieffekt på mig; jag mår illa som fan. Det kändes som ett billigt pris att betala för att inte hosta, men nu har jag kämpat mot starkt illamående hela dagen då det började svartna för ögonen varje gång jag reste mig upp har jag fått tvinga mig att äta både en och två gånger. Det var en intressant upplevelse, med varje tugga som ville vända både och fem gånger innan den landade där den hör hemma. Ännu flera timmar senare kämpar jag med att hålla det nere. Pest eller kolera, vilket är värst? 

kommentarer
  1. Ks skriver:

    Pest. Nej, kolera. Nej förresten, pesten är nog värre ändå. Fast koleran är nog värst. Om inte pesten är det.

    Äh! Sjukt som sjukt är det. Satsa på att bli frisk igen.

    • ~Sol~ skriver:

      Efter att ha mått intensivt dåligt i ytterligare tre timmar och till slut ändå fått upp maginnehåll och tarmar så skiter jag också i vilket som är värst. Jag mår helt enkelt förbannat dåligt och siktar stenhårt på att bli frisk. Har sjukskrivit mig veckan ut och ska inte göra ett enaste dugg undrr dessa dagar. Vila, vila, vila och mer vila står på schemat framöver.

      • Ks skriver:

        Det är ett väldigt gott löfte. Se till att hålla det nu. Annars kommer jag och rycker dig i öronen! Eller åtminstone häller ut hostmedicinen i slasken…

      • ~Sol~ skriver:

        Jag håller dig uppdaterad. När jag inte sover, sitter och kramar porslinet eller vänder ut och in på lungorna. 😀

  2. Yvonne skriver:

    Usch stackars dig! Krya på dig. 💖

    • ~Sol~ skriver:

      Tack. Jag jobbar på det. Det blir ingen mer Lepheton så nu hoppas jag att den dubbla dosen astmamedicin ska hjälpa. Hittills har jag klarat natten hyfsat bra, under förutsättning att jag inte rör mig det minsta eftersom rörelse tydligen är en utmärkt katalysator för hostattacker.

  3. Ullrika skriver:

    Morfinbaserad hostmedusin? Jag blir så jäkla kass på sånt så jag måste låta bli. Hoppas du mår bättre nu?
    Å ja. Jag måååste sova nu! 😉

    • ~Sol~ skriver:

      Ja, morfinbaserad hostmedusin. Funkar inte alls på mig, tydligen. Jag mår tjyvtjockt av den och är ännu ämligare än annars. En ganska bra bedrift, faktiskt. 😉
      Jag har återhämtat mig ganska bra nu och klarar mig med dubbel dos astmamedicin, halstabletter och att dricka mycket.
      Kram!!

Kommentera

