Veckorapport

Publicerat: 7 april, 2015 i Uncategorized

bantning

Nu är det alltså tisdag och dags att rapportera. Jag tänkte förresten berätta att jag gör dessa rapporteringar mest för min egen skull, men eftersom en del av er följer mig regelbundet är ni kanske också intresserade. Men i det stora hela skriver jag ner det här för att ha koll och peppa mig själv. 🙂

Vikten: -1.2 kg sedan förra veckan.

Bysten: -4 cm sedan förra veckan.

Midjan: – 0.5 cm sedan i söndags.

Sammanlagt sedan 2 februari:

– 17 kg 

– 24.5 cm runt midjan

– 18 cm runt bysten

– 12.5 cm under bysten

– 2 cm runt handleden

Detta innebär att jag har 1 kg kvar till delmålet och att jag verkligen är i behov av de nya bh:arna jag beställde förra veckan.

Men tänk; 1 kg kvar till delmålet! I ärlighetens namn trodde jag aldrig att jag skulle komma i närheten av den siffran. Och när jag kommit dit har jag gått ner hela 18 kg. Det känns som en enorm prestation. Siffran är hög, men jag förstod nog inte hur mycket det verkligen var förrän jag insåg att jag bantat bort en fyraåring. Jo. Det är sant. Nu är ju allt relativt, men tänker man på 4-åringar så väger flickorna mellan 16-19 kg medan pojkarna kan väga lite mer. Eller inte. Allt är ju relativt. Hur som helst så har jag tappat ungefär en 4-åring i vikt. Ganska fascinerande tanke, tycker jag. 

Jag ska naturligtvis köra klart den här veckan, numera i förhoppning om att det är den allra sista veckan jag behöver köra för att komma ner till delmålet. Jag har ingen aning om hur jag gör efter det. Tanken var ju att lägga om kosten lite, mecka om dieten så att säga, för att inte gå ner för snabbt. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med det eftersom jag snittat ungefär 1.5 kg eller mindre sedan vecka tre av dieten. Det är bra. Skitbra! Verkligen. Skinnet hänger med, huvudet hänger med och jag behöver inte träna femtioelva gånger i veckan för att slippa allt det där hänget jag var rädd för att få. Men… hur blir det om jag lägger om det hela? Jag inser att jag visserligen kommer att fortsätta gå ner, det säger sig självt, men frågan är om det kommer att vara så minimalt att det tar väldigt, väldigt lång tid? Är det kanske värt att köra någon eller några veckor till för att sedan lägga om dieten?

Jag vet inte. Frågorna hopar sig i skallen på mig. Kanske kan jag lägga om dieten lite ändå? Göra om några dagar av den och lämna resten som den är? Jag menar, en halv banandag måste ju vara bättre än ingen banandag? Enligt dieten, alltså? För mig skulle banandagen kunna fara åt pipsvängen helt! Eller ska jag äta annorlunda ett tag och sedan återgå till dieten? Små portioner, mycket sallad, soppa till frukost och mellanmål och att fortsätta ge fan i godis och annat onyttigt. Det var ju tanken från början. Kanske ska jag hålla mig till den? Åh, så svårt detta blev. *suck* Det hade varit lättare om jag fortfarande varit skiträdd för att se ut som en shar pei. 

Shar pei

Annonser
kommentarer
  1. justsayiiin skriver:

    Heja heja!! Fan va kul. Bara köra hårt för delmålet ☺. Alltid svårt att fundera på hur göra efter dieten. Kolla upp ungefär hur många kalorier den ger per dag och lägg vanlig mat på något liknade kanske? Jag har ibland tagit färdiga veckodieter där allt är uträknat för enkelhetens skull och sen kan jag ändra vissa med ungefär samma kalorimängd. Ge bananerna åt aporna :P.

    • ~Sol~ skriver:

      Jag tänker verkligen inte börja räkna kalorier. Min inställning är att jag ska kunna äta allt sen, men kanske införa det där hemska lilla begreppet ”måtta” i ekvationen. *haha*

      Aporna kan få behålla bananerna utan någon som helst konkurrens från mig. Jag lovar! 😀

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s