Kampen fortsätter

Publicerat: 5 april, 2015 i Uncategorized

tummen upp

Helgen har inte utvecklat sig som planerat och således jobbar jag inte kväll idag och dag i morgon utan istället ska jag äventyra mig iväg sent ikväll för att jobba hela natten. Därför kan inte måndag morgons invägning räknas som normativ, jag kommer ju att sova under eftermiddagen/kvällen och sedan äta soppa under natten och det gör jag ju inte annars, och jag har därför valt att skjuta på invägningen tills på tisdag morgon.Jag har däremot tagit måtten och baserat mitt beslut inför nästa vecka på bland annat det. Efter 9 veckor och således på dag 63 är resultatet;

Okänd förändring gällande vikten.

Okänd förändring runt bysten då jag inte orkat byta till den bh:n jag brukar använda för att få ett korrekt mått.

– 1.5 cm runt midjan

– 1 cm under bysten

Oförändrat runt handleden. 

Det ger; 

– 24 cm runt midjan

– 12.5 cm under bysten

Vikten och bysten rapporterar jag på tisdag fm. 

Idag pallrade jag mig iväg till gymmet och körde hårdare än jag trodde var möjligt, speciellt som jag verkligen inte lyckats hitta den där träningsgenen jag efterlyst. Den finns helt enkelt inte hos mig. Det gör hur som helst att jag varit dit två gånger den här veckan och därutöver ägnat mig åt min vanliga vardagsmotion, dvs att jag cyklar eller går överallt samt att jag har ett väldigt fysiskt jobb. Överlag känns det som att jag gör det jag ska för att gynna kroppens hälsoutveckling framöver. 

Hur känns det då? Jo, det börjar kännas hur jävla drygt som helst men det gör det alltid under en vecka då jag jobbar mycket. Att tänka framåt, planera, handla, fixa, dona, packa ihop, bära med mig, se till att få med alla burkar hem och sedan diska ur dem för att återupprepa hela proceduren är jäkligt tråkigt. Som jag sa i början av dieten; jag har aldrig tänkt så mycket på mat någonsin och det verkar fortsätta så. Jag försöker att variera maten lite här hemma men när jag ska till jobbet väljer jag oftast att ta det enklaste, vilket mest beror på att det är just enklast och jag redan är på nästa dag och funderar på vad jag behöver. 

Ändå tänker jag nog köra en vecka till. Jag går inte ner lika snabbt nu som i början, men det gör inte särdeles mycket eftersom huden hinner med bättre på det här viset. Träningen och viktminskningen tillsamman är ju bra för mig i längden och eftersom jag inte är helt, totalt och oåterkalleligt spyless på dieten ännu – banandagen räknas inte! – så ämnar jag köra en vecka till. Vecka 10 i ordningen. Nästa söndag beslutar jag om veckan efter. Hur jag än gör så är det ju inget som varar för evigt. Någon gång tar det slut. 

Kommentera

