Det var det nog ingen som trodde

Publicerat: 2 april, 2015 i Uncategorized

60

Faktum är att jag nog är den som är mest förvånad över det hela. Det handlar naturligtvis om dieten igen. Den har ju hållit mig upptagen ett tag nu och jag vette fan om jag ens minns hur härligt livet var utan eländet…? På den gamla goda tiden, när jag åt det jag ville när jag ville och till vad jag ville. När jag kunde sitta och småmumsa på något för att jag verkligen ville ha just det och inte för att det är vad dieten tillåter. 

Idag gjorde jag dag 60. 

Idag hade jag min nionde jävla banandag.

Hur fan har jag lyckats med det?!?

Nu låter det som att jag är genomless på dieten och jag antar att det på sätt och vis stämmer. Det är egentligen inte så att jag har problem med att följa själva dieten. Inte om man bortser från den där fjärde dagen gå jag ska pula i mig bananer så de sprutar ur arslet sen. Utan den vore den här dieten en lek i parken. Nästan. 

För det är likadant nu som i början. Att vara hemmavid och följa dieten är superenkelt. Det tar visserligen lite tid att skära sallad, men när jag är hemma och ledig känns det som ett mindre aber under dagen. När jag jobbar känns det däremot drygt som fan. Ofta jobbar jag många timmar och som jag berättat tidigare händer det att jag går kväll, har sovjour och sedan går till mitten av eftermiddagen. Det innebär mellanmål, middag, eventuellt kvällsmellanmål, frukost, mellanmål, lunch och sedan ett sista mellanmål innan jag får åka hem igen. Med andra ord; soppa, sallad/pannbiffar/bananer och fil/eller vad det nu är den dagen/soppa, soppa, frukt/grönsaker, soppa, vad det nu är jag får äta den dagen och sedan avslutas det hela med soppa. 

Förstår ni att jag är spyless på att fixa allt jag behöver ha med mig? Det händer dessutom att jag jobbar väldigt sent dagen innan mitt pass och sedan har ärenden eller annat som upptar min tid på förmiddagen innan jobbet. Det gör att jag måste fundera på vad jag behöver i flera dagar innan det är dags för mig att äta just det. Det känns som att jag tänker på mat precis hela tiden. Vad behöver jag, hur mycket behöver jag, när behöver jag det, när måste jag göra i ordning det, kommer soppan att räcka tills dess eller behöver jag mer, kommer jag att vara i närheten av en toalett på torsdagarna eller måste jag planera exakt när jag ska äta bananerna för att inte få panik efter en vattenklosett, i vad ska jag frakta det och allt vad det är som snurrar i skallen på mig. 

Gaaaah!

Så ja, jag är spyless på dieten. På sätt och vis.

Men den är effektiv. Jag har tappat 16 kg och 22 cm runt den största valken i midjan. Det ger i snitt 2 kg och 2.5 cm i veckan. Det trodde jag verkligen inte. Inte så mycket. Nu trodde jag visserligen inte att jag skulle hålla ut i 60 dagar + heller. Tänk så fel jag kunde ha. Fyra veckor kändes som en evighet och nu står jag här i mitten av vecka nio och har några dagar kvar av den. Kanske räknas inte helgen som var eftersom jag åt annorlunda men det skiter jag i. Jag räknar den i alla fall. 60 days and counting. 

Fy fan vad jag är bra!

kommentarer
  1. Just Sayin' skriver:

    Jag är djupt impad av dig och vilka resultat sen! Men nog skulle jag allvarligt fundera ut någon annan diet eller kaloriräkning. Men å andra sidan är det ju du som ska äta bananerna :D.

    Sjukt bra i alla fall!

    • ~Sol~ skriver:

      Tack! 😀
      Jag är rätt imponerad själv. Nu har jag ju minst lika mycket kvar som jag inte skulle ta skada av att mista, men frågan är om jag orkar hålla ut så länge. *haha*
      Angående att byta metod så har jg inte riktigt bestämt mig för vad som passar mig bäst – bortsett från denna metod förstås – men frågan är om det inte blir lite mer åt LCHF-hållet senare i processen. Känns enklare att hålla på med än detta. Jag är dock inte klar med den här dieten ännu, nästa vecka jobbar jag inte lika många pass och då är det relativt enkelt att följa den. Banandagen är som sagt det värsta, men det är ändå bara en dag i veckan och det borde jag ju kunna klara av. Väl? *håller tummarna*

Kommentera

