Veckorapport

Publicerat: 23 mars, 2015 i Uncategorized

bantning

Jag bestämde mig att köra ytterligare en vecka redan igår men brydde mig inte om att skriva något om det eftersom jag är ledig idag och tyckte att jag lika gärna kunde vänta tills jag vägt och mätt mig nu på morgonen. Jag hade inga som helst förväntningar inför denna veckas invägning eftersom jag ju åt väldigt annorlunda i tisdags, valde att äta chips i fredags och åt mina belöningsmackor (nåja, jag orkade bara en och en halv) till frukost och drack några glas vin igår kväll. Där i mellan har jag smakat på mat jag lagat, ätit några baconskivor bara för att jag ville och över huvud taget varit ganska chillad när det gäller dieten. Det är inte så att jag inte har följt den, de allra flesta dagarna har jag följt den, men man kan väl säga att jag verkligen anammat min initiala tanke om att följa dieten men inte förneka mig själv något jag verkligen vill ha. 

Tyvärr har jag inte tränat mer än en gång den gångna veckan eftersom jag haft förbannat ont i ryggen i några dagar. Så där så att jag till och med haft svårt att andas. Nu har jag vilat den ordentligt och när den kändes bättre gjorde jag övningar jag en gång i tiden fått av en sjukgymnast för just ryggen och efter det känns det mycket bättre. Jag tänker dock vänta i några dagar innan jag tränar på gymmet nästa gång. Istället ska jag promenera mycket i vardagen. Det får räcka så länge. 

Med det i åtanke skulle jag tro att platån kommit till sitt slut. Precis som jag trott så hade jag inte gått ner massor men resultatet var inte sämre än förra veckan. Faktum är att jag känner mig oerhört nöjd med utvecklingen den här veckan. Det hade egentligen inte gjort något om jag inte gått ner så pass, men det är ändå skönt att jag närmar mig delmålet med stormsteg nu. Idag har jag dessutom två nya mått att dela med mig av. Tyvärr har jag inte tänkt på att mäta mig där regelbundet tidigare, så jag vet inte hur snabbt eller långsamt förändringen där skett, men det är ändå en förändring.

Resultatet för vecka sju – dag 49 – är således; 

– 1.6 kg

– 2 cm runt midjan

– 1.5 cm under bysten

– 14 cm över bysten

– 1.5 cm runt handleden

Det ger;

– 16.1 kg totalt

– 20,5 cm runt midjan totalt

– 11,5 cm under bysten

– 14 cm över bysten

– 1,5 cm runt handleden

Strax under 2 kg kvar till delmålet. 

Jag måste erkänna att jag är ganska imponerad av mig själv just nu. 

kommentarer
  1. justsayiiin skriver:

    Jäklars vilket bra jobb du gjort, fusk eller ej så säger resultat att du gör rätt. Lika bra att fuska lite…som i verkliga livet. Nu ska jag googla vad lite betyder; ). Bra jobb!!!

    • ~Sol~ skriver:

      Fördelen med att ha beviljat mig det jag vill ha redan från start gör att jag inte kan fuska, oavsett om jag följer dieten till punkt och pricka eller ej. En gudagåva för samvetet, kan jag lova. 😀

      Jag tycker själv att jag gjort ett förjäkla bra jobb, speciellt som jag visserligen får ta vad jag vill men oftast väljer att inte göra det. Det visar på en större självdisciplin än jag visste mig bemäkta. Jag är och har alltid varit en food-junkie. 🙂

  2. Härligt !!!

    Bra jobbat… 🙂

Kommentera

