En lyckad kväll

Publicerat: 18 mars, 2015 i Uncategorized

SAM_5703

Igår fyllde Vikingen år. Han har för vana att fira kvällen på Bishop´s Arms här i stan eftersom det per automatik blir en bra fest då. Bishop´s firar nämligen St Patrick´s Day ordentligt och både Vikingen och jag är särdeles förtjusta i irländsk musik, öl och cider. Vi gillar dessutom folket som brukar frekventera den puben. Allt som allt blir den kombinationen i regel väldigt lyckad. 

Igår kom vi ner dit ovanligt tidigt och hade således haft sittplatser även utan att en kompis varit förutseende nog att boka bord. Som det var nu hade vi ett bås under större delen av kvällen och kunde sitta i lugn och ro och njuta av sällskap, musik, tilltugg och dricka. Jag hade redan bestämt att göra ett avsteg på dieten under gårdagen, så jag grundade hemma med en mindre portion pasta med kyckling, ädelostsås, baconbitar och en rejäl grönsallad så att jag skulle orka med kvällen och när vi sedan kom ner till puben drack jag en cider och njöt ohämmat av dem. Jag satt och sög på den så länge det gick utan att den blev avslagen, sedan drack jag upp det sista med andakt. Vi valde även att ta in en plocktallrik och där åt jag några skivor lufttorkad skinka, några oststavar, någon bit flatbröd och en massa oliver. Jag kan förresten meddela att allt jag åt igår var gott som fan!

Timmarna gick, samtalet flöt, guinnessen flödade ner för de andras strupar, livemusiken livade upp stämningen ännu mer, folket minglade och jag fick allt mer ont i ryggen för var minut. Jag vet inte riktigt vad jag gjort med ryggen, men misstänker en sträckning sedan jag jobbade i helgen. Det blev en del lyft och några av dem var inte alltid i de mest bekväma ställningarna. Tyvärr gjorde smärtan att jag drack upp mitt vatten (det femte glaset sedan jag kom ner till puben) och tackade för mig. Vikingen valde att fortsätta kvällen på puben, vilket var precis som det skulle. Han behöver inte gå hem för att jag gör det. Jag bestämde mig för att promenera hem i förhoppning om att det skulle göra ryggen gott.

SAM_5700

Väl hemma satt jag väldigt upprätt i soffan en stund, sen gjorde jag i ordning maten till dagens långpass (jag jobbade 10-21.30 idag) och gick därefter och la mig. Jag sov så himla gott när Vikingen ramlade in några timmar senare och bestämde sig för att först välta en blomma och sedan ondgöra sig över att inte ens kunna skylla på katterna eftersom de inte varit tillräckligt nära. Han valde sedan att konstatera att jag som ska jobba dagen efter behöva sova innan han malde på om hur värdelöst han var som sambo som kom hem och välte blommor och väckte mig så där. Om och om igen. I en kvart. Därefter berättade han vad som hänt sedan jag gått. Tills han somnade mitt i en mening. Han hade alltså haft en riktigt bra kväll. *hehe*

Tyvärr måste jag meddela att jag visserligen kände mig bättre i ryggen i morse och fram till tidig eftermiddag, men framåt middagstid gjorde det till och med ont att andas. Jag tvingades kasta in handduken några timmar innan arbetspasset var klart och sitter nu helt upprätt med stöd bakom ryggen. Det gör ont som fan! Jag blir hemma från jobbet i morgon och är sedan ledig i några dagar därefter, så håll gärna tummarna för att det blir bättre under den tiden. 

Kommentera

