Invägning

Publicerat: 17 mars, 2015 i Uncategorized

måttband

I morse var det alltså dags att möta den där vågen igen. Den är inte min och även om jag är glad över att ha fått låna den kommer jag att bli precis lika glad när jag kan lämna tillbaka den. Det är dock inte dags riktigt ännu och därför fortsätter jag att ha den täta kontakt med den som jag haft under de senaste fem veckorna. Som jag berättat om tidigare så gick jag ner mycket under de tre första veckorna men sedan stagnerat lite i viktnedgången de efterföljande veckorna. Jag gick däremot ner mycket i omkretsen istället, som om kroppen gjorde sitt för att hinna med i förändringen. Bra. 

Idag vägde jag mig alltså som en dags försenad avslutning på vecka 6. Kan ni tänka er att jag klarat av att följa den där dieten i sex hela veckor?!? Jag har dessutom beslutat mig för att fortsätta följa den en vecka till. Som vanligt bestämmer jag på söndagen hur jag gör nästföljande vecka, men det är en senare fråga. Bring it on, vecka 7! Resultatet av invägningen?

-1.5 kg

-2.5 cm runt midjan

-2 cm under bysten

=

-14.5 kg totalt 

-18.5 cm totalt

-10 cm totalt

På sex veckor. 

3.5 kg kvar till delmålsvikten. 

Jo, jag är jäkligt nöjd, speciellt som jag inte fått något häng eller fladder (mer än att jag fortfarande har volanger att fladdra med förstås) av det hela. Kroppen hänger med bra dels för att den stagnerade och omfördelade av sig själv och dels tack vare att jag tränar regelbundet. Jag har dessutom tappat några cm runt själva bysten. Hurra! Bring it on!

Kommentera

