Grattis till Vikingen!

Publicerat: 17 mars, 2015 i Uncategorized

Happy birthday

Idag fyller Vikingen år. Han ligger närmare 50 än 40 och känner av det i kroppens leder. Ändå lyckas han (oftast) hålla humöret uppe och orkar vissa gånger delta i aktiviteter och äventyr som en riktig ungdom. Det är ganska imponerande, med tanke på alla de klagomål hans kropp uttrycker. Det har till exempel tydligt påverkat förståndet hos honom, även om han själv aldrig skulle erkänna det. Till exempel så ropade jag in honom i sovrummet i förrgår och när han kom dit och frågade vad jag ville informerade jag honom att vi skulle hångla. Konstigt nog knorrade han om det och det var verkligen inte med lätthet jag fick honom att kliva in i rummet ordentligt. Vad fan?!? Kan man verkligen glömma hur kul sådant kan vara? Inte blev det bättre när han väl var inne heller…

Jag; Men kom och lägg dig här… *klappar på sängen*

Vikingen; Men ååååhhhhh…. *suck och stön*

*han lägger sig ner och ser allt annat än begeistrad ut*

Vikingen; Usch vad stel jag känner mig.… *suck*

Jag; Det är väl lite tanken med det hela? *kuttrar som en kåtslagen duva*

Vikingen; Knaster, knaster…. *ignorerar mig och sträcker ut armen helt i 90° och sedan vidare bakåt* 

Jag; *ser inte helt imponerad ut*

Vikingen; Knäpp, knaster, knäpp, knaster, knäpp, knaster, knäpp, knaster….*fortsätter att sträcka på armen och byter sedan ut den mot benet, som sträcks i knäleden, fram och tillbaka*

Jag; *ser ännu mindre imponerad ut*

Vikingen; Fy fan vad jag är trasig… Haha, lyssna! *fortsätter att knäppa och knastra med knät utsträckt ovanför sig*

Jag; Ummmm. Har du glömt hur man hånglar, eller? 

Vikingen; Men vänta. Lyssna. Det är viktiga saker det här!

Jag; Jaha. Ja, jag slipper ju oroa mig över att du charmar någon annan i alla fall.

Vikingen; Japp! Eller vänta! Menar du att jag inte är charmig? Pfffft! Jag är charmigast av alla! *knäpp, knaster, knäpp, knaster, knäpp*

Jag; Klart du är. Jag åker till jobbet nu. Vi ses senare, sötnöt. 

Grattis på födelsedagen, sötnöt! Jag finns här för dig trots att du är gammal, trasig och uppenbarligen mist förståndet. Det är kärlek det! 😉

Kommentera

